شنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۶۸۲۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صدور بیش از 12هزارتن گوشت مرغ از گمرکات گلستان

‌معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدت و تجارت گلستان گفت: 12 هزار و 693 تن گوشت مرغ به ارزش 25هزار و 380 هزار دلار سال گذشته از محل گمرکات استان صادر شد.

درویش علی حسن زاده در دومین جلسه کمیته پایش تجارت خارجی استان در سال 94 اظهار کرد: تولید مرغ استان در سال گذشته 162 هزار تن بود و از این حیث رتبه سوم کشور را دارد.

وی اضافه کرد: در سال جدید پیش بینی شده که 178 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شود که 130 هزار تن مازاد بر مصرف استان است و به همین منظور برای توسعه صادرات در این بخش تلاش می‌شود.

حسن زاده، مقصد صادرات گوشت مرغ استان در سال گذشته را کشورهای عراق، افغانستان‌، تاجیکستان و ویتنام برشمرد و افزود: در این بخش ضمن تثبیت صادرات باید توسعه آن در دستور کار بوده، اما طوری برنامه ریزی شود که بازار داخل دچار مشکل نشود.

معاون سازمان صنعت ،معدن و تجارت گلستان ادامه داد: صادرات گوشت مرغ می‌تواند ارزش افزوده بالایی را برای کشور و استان ایجاد نماید و از طرفی نیز براساس تصمیم دولت یک میلیارد دلار جوایز صادراتی برای محصولات تک و صنایع با ارزش افزوده بالا برای سال 94 پیش بینی شده که امیدواریم بخشی از این جوایز به صادرکنندگان گوشت مرغ اختصاص یابد.

حسن زاده همچنین تاکید کرد: لازم است واحدهای تولید کننده مرغ و کشتارگاه‌های طیور استان در جهت تولید با استانداردهای جهانی حرکت کنند تا بتوانند در بازارهای هدف صادراتی با رقبا رقابت نمایند.

وی تشکیل کنسرسیوم و ایجاد برند مشترک جهت صادرات گوشت مرغ را نیز از موارد تاثیرگذار در ثبات صادرات این محصول دانست و گفت: تشکیل چنین کنسرسیوم و برند مشترکی موجب رفع رقابت ناسالم صادرکنندگان در خارج از کشور خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان نیز در این نشست گفت: در بخش‌های مختلف استان ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که باید در جلسات کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار گیرند.

رمضان بهرامی همچنین بر حضور نمایندگان بانک‌ها در این جلسات تاکید کرد.

در این نشست پتانسیل‌ها، بازارهای هدف صادراتی و شرایط رقبا در بخش صادرات مرغ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، گلستان دارای 900 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 22 میلیون قطعه جوجه در هر دوره و میانگین تولید ماهانه 12 تا 13 هزار تن است که از این مقدار نیاز ماهانه استان حدود 4 هزار تن بوده و بقیه به دیگر استان‌ها ‌یا خارج از کشور صادر می‌شود.

در صنعت طیور گلستان بیش از 20 هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش وجود دارد که که همین امر استان را دارنده عنوان سوم تأمین گوشت مرغ کشور کرده است.

 

ایسنا

(شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴) ۱۱:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها