شنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۶۸۲۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

شگرد فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای تازه وارد برای جذب مشتری/ خبری از افزایش قیمت کالا نیست

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از شگرد فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای تازه وارد برای جذب مشتری خبر داد و گفت: فعلا خبری از افزایش قیمت نیست.

محمد آقاطاهر  در مورد وضعیت قیمت کالاهای مورد نیاز مردم در سطح بازار که در هر سال جدید با افزایش قیمت کارخانه‌ها روبه‌رو می‌شود، اظهار داشت: به جز برخی شوینده‌ها و انواع آبمیوه که در اسفند ماه قیمت‌ها را بالا برده‌اند، در کالاهای اساسی مانند قند، شکر، روغن افزایش قیمت نبوده است.

وی در مورد نرخ برنج نیز گفت: برنج هندی نه تنها افزایش قیمت نداشته، بلکه با کاهش هم روبه‌رو بوده است، ولی در کنار آن برنج ایرانی که در نهایت کیلویی 7 هزار تومان به فروش می‌رسید، با افزایش بین 300 تا 500 تومان در هر کیلو روبه‌رو است.

وی با انتقاد از برخی کارخانجات که از طرفی قیمت خود را افزایش داده و از طرف دیگر به دلیل خرید زیاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای جدیدالتاسیس تخفیف‌های خوبی به این فروشگاه‌ها می‌دهند، تصریح کرد: این در حالی است که خرده‌فروش‌ها و برخی عمده‌فروشان خریدهایی با حجم کمتر را انجام می‌دهند که شامل تخفیفات ویژه نمی‌شود و در همین راستا  سازمان حمایت به دنبال راهکاری است، تا جلوی تخفیف‌های این گونه را بگیرد.

به گفته رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای کالاها را با تخفیف‌های چشم‌گیر به مشتری عرضه می‌کنند و در کنار آن کالاهای دیگر را می‌فروشند که سود ناشی از آن کالاها فروش را مقرون به صرفه می‌‌کند و از طرفی بازار را با مشکل مواجه می‌کنند.

 

فارس

(شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴) ۱۱:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها