شنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۵
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۵۶۸۱۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

صادرات بدون واسطه زعفران در صورت لغو تحریم‌ها

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی وضعیت صادرات زعفران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در صورت لغو تحریم‌ها دیگر نیازی به صادرات زعفران از طریق کشورهای واسطه را نداریم.

غلامرضا میری  اظهار کرد: رشد صادرات زعفران مشهد در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 92 تقریبا 27 درصد رشد داشته که این میزان رشد با توجه به کاهش قیمت یورو در مقابل دلار تقریبا راضی کننده بود.

وی ادامه داد: در سال گذشته، 148 تن و 675 تن زعفران به ارزش دلاری 213 دلار صادر شده است.

میری عنوان کرد: امیدواریم در سال 94 با رفع برخی از مشکلات در عرصه بین‌المللی شاهد رشد چشمگیر صادرات زعفران باشیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی گفت: در حال حاضر امکان صادرات مستقیم زعفران به برخی کشورها از جمله آمریکا وجود ندارد، به همین دلیل زعفران ایران به امارات و اسپانیا صادر شده و متاسفانه در آنجا پس از کاهش کیفیت این محصول به سایر کشورها صادر می‌شود.

وی افزود: اما در صورت لغو تحریم‌ها امکان صادرات مستقیم به سایر کشورها فراهم خواهد شد.

میری عنوان کرد: همچنین در حال حاضر امکان فروش زعفران به صورت LC وجود ندارد که در صورت لغو تحریم‌ها این امکان نیز فراهم خواهد شد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی همچنین در خصوص وضعیت بازار زعفران، بیان کرد: از 20 اسفند ماه سال گذشته تا 20 فروردین ماه امسال به دلیل کاهش عرضه زعفران در بازار شاهد تلاطم و افزایش قیمت‌ها بودیم که طی هفته اخیر با توجه به رفع کاهش عرضه بازار از تعادل لازم برخوردار شده است.

وی همچنین با بیان اینکه زعفران یک محصول ملی و استراتژیک است، عنوان کرد: مقامات کشوری و استانی مربوطه باید در بحث قاچاق پیاز زعفران اهتمام بیشتری داشته باشند، چرا که در حال حاضر با توجه به رفع محدودیت‌های صادراتی که در گذشته وجود داشت با رشد صادرات زعفران و کاهش قاچاق این محصول مواجه بودیم، اما قاچاق پیاز زعفران همچنان وجود دارد که این موضوع نیازمند پیگیری مسئولان است.

 

ایسنا

(شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴) ۱۰:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها