جمعه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۹:۲۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۶۸۰۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی برای بهبود تولید برنج و چای اعلام شد

همزمان با سفر دولت به استان گیلان،وزیر جهاد کشاورزی از مراکز مختلف کشاورزی بازدید وحل مشکلات کشاورزی گیلان را یکی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد.

به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی تصریح کرد: برای حل مشکلات کشاورزی باید ارزش افزوده محصولاتی نظیر برنج، چای و ابریشم افزایش یابد.
حجتی با بیان اینکه لازمه مکانیزه کردن کشت برنج در گیلان، اجرای طرح تجهیز و یکپارچه سازی اراضی است خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی و پیش بینی ها 50 هزارهکتار اراضی شالیزاری گیلان در برنامه ای 5 ساله تجهیز و نوسازی می شوند.
وی جلوگیری از واردات برنج خارجی در زمان درو و عرضه برنج شالیکاران شمال کشور به بازارها را یکی دیگر از سیاست های دولت برای رونق بازرگانی این محصول استراتژیک عنوان کرد.
وزیر جهادکشاورزی در ادامه با اشاره به توسعه زیتون در گیلان گفت: با توجه به اینکه زیتون یکی از محصولات مهم کشاورزی این استان به شمار می رود اقدامات خوبی در زمینه توسعه و ارقام جدید این بخش در حال انجام است. مهندس حجتی با اشاره به مشکلات چای اظهار داشت: با تشکیل صندوق حمایت از صنعت چای در اسفند سال گذشته با سرمایه اولیه 8 میلیارد و 500 میلیون تومان، دولت گامی مهمی برای حل مشکل دیرپای چای در زمینه بهزراعی و حمایت از چایکاران برداشته است.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مشکلات صنعت ابریشم خاطرنشان کرد:برای حل مشکل این صنعت قدیمی دولت با کمک بخش خصوصی درصدد افزایش نهالستان های توت است .
وی افزود:خرید پیله تر ابریشم در کشور به صورت توافقی بالاتر از نرخ بازار با رویکرد حذف واسطه ها انجام می شود و این اقلام، ارتباطی مستقیم بین صنعت نوغانداری و کشاورزی ایجاد می کند.
بازدید از طرح تجهیز و یکپارچه سازی 160 هکتار اراضی شالیزاری لولمان شهرستان رشت، گلخانه و نهالستان مرکز توسعه نوغانداری آقای سیّدی در منطقه آستانه اشرفیه، بازدید از بزرگترین کشتارگاه طیور در حال احداث آقای غلامی در پیربازار رشت، بازدید از مزرعه پرورش کرم ابریشم (نهالستان و توتستان) پرند شهرستان فومن از برنامه های سفر وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه به استان گیلان بوده است.
حجتی در دومین روز از سفر، پنج شنبه 27/1/94 از مرکز تکثیر و پرورش ماهیان استخوانی مرکز شهید انصاری شهرستان رشت بازدید کرد و در سخنانی توسعه فرایند تکثیر و پرورش را در پایداری فعالیت آبزیان ضروری شمرد.

در این سفر دو روزه  طهماسبی معاون امور باغبانی ،  رکنی معاون امور تولیدات دامی، فتاح الجنان مشاور وزیر و مدیرکل امور استان ها،  اورنگی مشاور وزیر و مسئول برنامه ریزی و پیگیری های ویژه سفر ، عظیمی مشاور وزیر و مجری طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزارهای شمال کشور و شعبان نژاد رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان و جمعی از معاونین و مدیران، وزیر جهاد کشاورزی را همراهی کردند.

 

تسنیم

(جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۹۴) ۱۹:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها