جمعه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۹:۱۶
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۵۶۷۹۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

واردات برنج ممنوع نیست/افزایش 40 درصدی تعرفه واردات برقرار است

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید براینکه واردات برنج ممنوع نیست، گفت: برای تامین نیاز کشور و ذخایر استراتژیک سالانه به بیش از یک میلیون تن واردات برنج نیاز داریم.

عبدالمهدی بخشنده  درخصوص گفته وزیر جهادکشاورزی برای واردات یک میلیون تن برنجی طی سالجاری، افزود: 3 میلیون تن برنج درکشور به مصرف می رسد که حدود 2 میلیون تن آن در داخل و مابقی از محل واردات تامین می شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون نیز واردات برنج ممنوع نیست و کماکان این محصول برحسب نیاز کشور وارد می شود.

بخشنده یکی از سیاست های کاهش واردات برنج را اعمال تعرفه سنگین عنوان کرد و گفت: برای کاهش واردات و کنترل بازار برنج تعرفه واردات 40 درصد در نظر گرفته شده در حالی که سال گذشته تعرفه واردات برنج 18 درصد بوده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل بیش از نیاز کشور برنج وارد و بازار از وجود برنج خارجی اشباح شده بود.



** بازگشت اعتبار صنعت طیور طی دو هفته آینده

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی درباره دلیل تخصیص اعتبار صنعت طیور به تامین میوه شب عید، گفت: دولت هر ساله مبالغی اعتبار را برای بخش های مختلف در اختیار وزارت جهادکشاورزی قرار می دهد، اما در برخی مواقع این اعتبارات برحسب ضرورت به صورت موقت و علی الحساب به دیگر بخش ها اختصاص می یابد که پس از رفع مشکل به طور مجدد این پول به بخش مورد نظر برگردانده می شود.

وی اظهار داشت: بنابراین در اسفندماه سال گذشته اعتباری برای رفع مشکل صنعت طیور کشور به این بخش اختصاص یافت اما در همان زمان برای تامین میوه شب عید به نقدینگی نیاز داشتیم که به طورموقت این اعتبار از صنعت طیور به تامین سازمان مرکزی تعاون روستایی برای میوه شب عید اختصاص یافت.

وی ادامه داد: البته قرار است این پول در اختیار صندوق توسعه بخش کشاورزی قرار گیرد تا در صندوق طیور سرمایه گذاری شود، این اقدام نه تنها سبب چرخش سرمایه در صنعت طیور می شود بلکه یکبار مصرف نیز نخواهد بود و به طور حتم موجب رفع بخشی از مشکلات این بخش می شود.

به گفته بخشنده، وزیر جهاد کشاورزی در صورت بروز فوریت و اضطرار اختیار دارد، بخشی از اعتبارات را به صورت موقت جابجا و در بخش های دیگر هزینه کند و پس از رفع مشکل مبلغ را به طور مجدد به بخش مورد نظر بازگرداند.

وی تاکید کرد: به طور قطع طی 2 هفته آینده این مبلغ به صنعت طیور بازگردانده می شود و جایی برای نگرانی تولیدکنندگان این صنعت نیست.

 

ایرنا

(جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۹۴) ۱۹:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها