پنج شنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۱
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۶۷۸۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

۴۰ هزار تن گوشت مرغ از کشور صادر شد

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور ضمن بیان اینکه در سال گذشته ۴۰ هزار تن گوشت مرغ صادر شد، گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان و تنظیم بازار مرغ حدود ۱۳۶ هزار تن گوشت مرغ داخلی خریداری شد.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مصطفی یاسایی در آئین معارفه مدیر جدید شرکت پشتیبانی امور دام استان سمنان، حضور در نمایشگاه های خارجی و مذاکرات انجام شده با بازارهای هدف را راهکارهایی برای توجه به صادرات مرغ مازاد در کشور ذکر کرد.

وی گفت: در سال گذشته ۴۰ هزار تن گوشت مرغ صادر شد  و پیش بینی حداقل۱۰۰ هزار تن برای سال جاری نیز مد نظر است.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور افزود: در سال گذشته برای حمایت از تولید کنندگان و تنظیم بازار مرغ حدود ۱۳۶ هزار تن گوشت مرغ داخلی خریداری و ذخیره شد که در سالهای اخیر سابقه نداشت.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان هم در این مراسم گفت: از حدود ۴۶ هزار تن تولید گوشت مرغ در استان حدود ۷۰ درصد آن مازاد برنیاز استان که سرمایه گذاری برای احداث سردخانه در این حوزه یکی از ضروریات به نظر می رسد.

سید حسن میرعماد با توجه به تامین جو مدت دار برای عشایر از سوی شرکت پشتیبانی امور دام و تمدید مدت پرداخت وجه، خواستار مساعدت و تجدید نظر در کارمزد در نظر گرفته شده برای حمایت از دامداران به ویژه عشایر استان شد.

حسن حاجی ابراهیمی سرپرست وقت شرکت پشتیبانی امور دام استان سمنان هم در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در استان پیرامون خرید و ذخیره سازی مرغ، توزیع نهاده های مدت دار، خرید دام سبک و ... ارائه کرد و از سوی نمایندگان عشایر  و اتحادیه ها نیز مواردی از جمله  بازنگری در کارمزد نهاده های تحویلی، خرید بخشی از دام عشایر به صورت تضمینی و تامین نهاده ها اشاره شد.

در پایان این مراسم با تقدیر از حسن حاجی ابراهیمی سرپرست شرکت پشتیبانی امور دام استان سمنان و با حکم مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور، اسفندیار مونسان به سمت مدیر جدید شرکت پشتیبانی امور دام استان منصوب و مشغول به کار شد.

 

مهر

(پنج شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴) ۱۰:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها