پنج شنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۶۷۸۱
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

پلمب یک واحد کشتارگاه طیور در نیشابور توسط دامپزشکی

به گزارش فودنا یک واحد کشتارگاه طیور بعلت عدم احداث پیش سرد با حکم دادستانی نیشابور پلمپ شد.

به گزارش فودنا، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در این زمینه اظهار داشت:با توجه به عدم انجام تعهدات مدیریت کشتارگاه در راه اندازی پیش سرد و برای جلوگیری از عرضه غیر بهداشتی مرغ با دستور دادستان از ادامه فعالیت کشتارگاه تا زمان راه اندازی پیش سرد یا چلینگ روم جلوگیری بعمل آمد.

دکتر جعفر عطارباشی در گفت گو با فودنا افزود: در همین راستا به یک کشتارگاه طیور دیگر نیز در مشهد اخطارهای لازم داده شده و متصدی کشتارگاه یادشده نیز با تعطیلی واحد تحت نظارت خود در حال رفع نقایص موجود است.

وی اعلام داشت: با توجه به اهمیت سلامت و امنیت غذایی، هیچگونه تعارفی با متخلفان و واحدهای دارای مشکلات بهداشتی نداشته و برخوردهای لازم را از طریق دستگاه قضایی انجام خواهیم داد.

عطارباشی تعداد کشتارگاه های طیور فعال در استان را 14 باب دانست و اظهار داشت: با نظارت دامپزشکی استان، طی نوروز سال جاری بیش از 3میلیون و 800 هزار قطعه طیور در کشتارگاه های استان کشتار شده و 6800 تن گوشت سالم مرغ حاصل و روانه بازار مصرف شده و بیش از 29 تن از فرآورده های غیرقابل مصرف طیور معدوم گردیده است.

به شهروندان اکیدا توصیه میشود برای حفظ سلامتی خویش ترجیحا از محصولات گوشتی بسته بندی شده استفاده نمایند. بدیهی است مرغ کامل و قطعات مرغ صرفا بصورت بسته بندی شده مورد تایید بوده مجازست.

(پنج شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴) ۱۰:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها