چهارشنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۵
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۶۷۴۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

"سیب سلامت" در کرمان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: در سال جدید طرح سیب سلامت پیاده‌سازی خواهد شد تا مراکزی که غذای ایمن‌تری عرضه می‌کنند از بقیه متفاوت باشند.

دکتر نوذر نخعی در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت (اول تا هفتم اردیبهشت‌ماه) اظهار کرد: در بخش بهداشت، فعالیت‌ها عمدتا در بخش‌هایی نظیر پزشک خانواده، تعمیر و تجهیز مراکز، واکسن پنتاوالان، اقدامات پیرامون حاشیه‌نشینی، بهداشت دهان و دندان و ارتقا وضعیت بهداشت محیط و حرفه‌ای انجام شده و می‌شود.

وی افزود: در سال جدید و از اردیبهشت‌ماه در حاشیه شهرهای کرمان، سیرجان، رفسنجان و زرند پایگاه بهداشت فعال خواهد شد ضمن اینکه در بردسیر، راور، بافت و شهربابک هم مراکز جامع سلامت راه‌اندازی می‌شوند تا نقاط کور نیز تحت پوشش کامل سلامت و بهداشت قرار گیرند.

نخعی تصریح کرد: به واسطه بسیج نوروزی در اسفندماه 93 و همچنین فروردین‌ماه 94 حدود 48 مرکز پلمپ شده است که این امر نشان دهنده مشکلات زیادی در زمینه بهداشت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: هم اکنون تعداد بازرسی‌های ما از 9000 مورد به 11 هزار مورد افزایش یافته است و باتوجه به اینکه امسال در هفته سلامت شعار "ایمنی غذا از مزرعه تا سفره" مطرح است، طرح سیب سلامت نیز پیاده‌سازی خواهد شد تا مراکزی که غذای ایمن‌تری عرضه می‌کنند، متفاوت از بقیه باشند ضمن اینکه با این طرح، برای سایر مراکز نیز ایجاد انگیزه خواهد شد.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سطح کشور بیشترین جایی که با آموزش‌های مختلف در زمینه مبارزه با مصرف قلیان عمل کرده دانشگاه علوم پزشکی کرمان و با همکاری اصحاب رسانه بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه در این نشست در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر دنبال نشدن طرح ممنوعیت قلیان گفت: سئوال ما نیز هست که چرا طرح ممنوعیت قلیان به طور کامل و جدی دنبال نشد، این سئوال را رسانه‌ها از طریق مقامات ارشد دنبال کنند.

نخعی تصریح کرد: آموزش‌های زیادی در راستای مضرات قلیان صورت گرفت و رسانه‌ها نیز در این مسیر عملکرد خوبی داشتند و به همان شکل باید موضوع سیگار را دنبال کرد.

وی در مورد طرح حذف قلیان از مجامع عمومی گفت: در نظرسنجی‌هایی که صورت گرفته است، اکثر مردم از قلیان بیزار هستند و نمی‌توان جماعتی را که از این وسیله استفاده می‌کنند، نماینده دیگران دانست.

 

ایسنا

(چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴) ۰۹:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها