شنبه / ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۹
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۵۶۵۹۸
گزارشگر : ۱۰۳۰
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

خانه قهوه تخصصی ایران ، پایگاهی برای آموزش و پژوهش د صنعت قهوه

هزار و پانصد سال قبل ، همزمان با ظهور اسلام در شبه جزیره عربستان ، قهوه نیز در کشور اتیوپی در مجاورت دنیای اسلام کشف گردید. از سالهای ابتدایی شکوفایی قهوه تاحدود 20 سال قبل ، اگر کسی در مورد هنر و صنعت قهوه کنجکاو می شد و مایل بود اطلاعاتی دراین باره کسب کند ، دچار محدودیت های بسیاری می گردید.

اطلاعات و تجربیات مرتبط به این صنعت در دست گروهی از متخصصان و تجار بود و معمولاً آنها تمایلی به انتقال تجربیاتشان به عموم نداشتند . از حدود بیست سال قبل ، با گسترش اینترنت شرایط صنعت و تجارت جهانی در تمامی حوزه ها دستخوش تغییر گردید . اینترنت باعث شد سیر حرکت و توسعه قهوه نیز در جهان تغییر یابد . امروزه علاقمندان به فراگیری هنر و صنعت قهوه دسترسی به اطلاعات نسبتاً کاملی در این زمینه در فضا مجازی دارند، این موضوع باعث رشد کیفی فوق العاده ای در این زمینه گردیده است .
در کشور عزیزمان نیز ، حضور قهوه بعنوان نوشیدنی در سبد روزانه خانواده ایرانی ، میتواند عامل اتفاقات بسیار مثبتی در حوزه های سلامت ، اجتماعی ، اقتصادی و ... باشد 
امروزه در جامعه ما علاقه به نوشیدن این موهبت الهی و همچنین فعالیت در زمینه های مختلف این صنعت نوپا هرروزه افزایش می یابد. 
عنوان موضوعاتی از قبیل طبع ایرانی چای را ترجیح می دهد ، تکرار داستان فرو بردن سر کبک زیر برف می باشد . مسلماً نمی توانیم چشممان را برروی واقعیاتی که در حال رخ دادن است ببندیم و از این ظرفیت عظیم که امروزه ایجاد ده است چشم بپوشیم و اجازه دهیم پازل صنعت این حرفه نیز توسط شرکت های سودجوی خارجی کامل و با تبلیغات وسیع برای مردم نهادینه شود .
امروزه می بایست با عملکردهای جهادی کشورمان را به عنوان پیشرو منطقه ای این صنعت معرفی و از پتانسیل  نهفته صنعت قهوه در حوزه های متفاوت بهره مند شویم .
صنعت قهوه به طور مستقیم 40 میلیون شغل در جهان ایجاد کرده است . این صنعت با ایجاد زنجیره مشارکت با بیش از 120 شاخه دیگر اقتصادی ، صنعتی و خدماتی ، می تواند عامل ایجاد اشتغال پایدار برای بسیاری از مردم عزیز کشورمان باشد .
یکی از چالشهای عمده در زمینه هنر و صنعت قهوه ، آموزش می باشد . چگونه می توان باور کرد که ما در صنعت قهوه که دومین صنعت جهان بعد از نفت می باشد ، هنوز یک کتاب به زبان فارسی نداریم .
خانه قهوه تخصصی ایران با در الویت قراردادن دیدگاههای آموزشی ، فرهنگی در این صنعت ، از دوسال قبل در ایران و با تکیه بر سابقه بیش از ده سال فعالیت خارج از کشور در این زمینه،  فعالیت خود را آغاز کرد .
خانه قهوه تخصصی با هدف قراردادن گروههای مختلف سنی سعی در گسترش آموزش در زمینه های متفاوت این صنعت دارد .  ما باور داریم، قهوه این موهبت الهی ، متعلق به آحاد مردم است و به قشر خاصی تعلق ندارد .
از دوره های آموزشی این مرکز می توان به دوره های مرتبط به کاردان قهوه ( باریستا ) ، تفت قهوه ، تکنیسین دستگاه اسپرسو و متدهای دم کردن قهوه و ... نام برد .
این مرکز تحت نظر وزارت تعاون ، کار و امور اجتماعی و سازمان فنی و حرفه ای کشور فعالیت می نماید و از حمایتهای این سازمان محترم برخوردار است .

با مراجعه به سایت www.Scairan.com نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید .

Image and video hosting by TinyPic



(شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴) ۱۲:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها