سه شنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۷
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۵۶۴۹۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
گزارش اختصاصی حاشیه ای از MIHAS 2015

گزارش میدانی از دوازدهمین نمایشگاه حلال مالزی 2015

روز جمعه 14 فرودین آماده رفتن به نماشگاه حلال شدم . نمایشگاه در مجموعه سالن های کنار برج های دوقلو برگزار می شد و در هوای 30 درجه و مقداری شرجی وارد راهرو خنک منتهی به سالن ها شدم.

ابتدا روی تابلویی نوشته بود که تنها افراد بالای 18 سال اجازه ورود دارند، خوشحال شدم که در نمایشگاه تخصصی خبری از شلوغی غیر ضروری نیست.قتی در راهرو  جلو درهای ورودی داشتم فکر می کردم که برای ورود باید پول پرداخت کرد یا نه و دنبال تایلویی بودم که  ناگهان یکی از ده ها فردی که  لباس یک دست نمایشگاه پوشیده بودند، جلو آمد و به انگلیسی پرسید : can I help you?

MIHAS - نمایشگاه خارجی - حلال مالزی 1

MIHAS - نمایشگاه خارجی - حلال مالزی 2

MIHAS - نمایشگاه خارجی - حلال مالزی 3

 

گفت که ورود رایگان است و فقط باید قبل از ورود فرمی را پر کنم و فورا فرمی به من داد و میزی را نشان داد که انجا بتوانم فرم را پر کنم روی میز خودکار بود و در کنار میز هم چندین مامور که در پرکردن فرم اگر لازم بود کمک کنند. برای سریع تر شدن کار مامور کنار میز پرسید اگر کارت ویزیت دارم فورا به قسمت بالای فرم منگنه کند خوشحال شدم  کارت فودنا یک جا در بلاد غربت به کار آمد و فقط لازم بود که 5 سوال را که به صورت گزینه ای بود علامت بزنم و سپس می بایست  فرم را ثبت کنم. فرم را از من تحویل گرفتند و ظرف چند ثانیه از روی فرم، کارت مرا در طلق سینه به من تحویل دادند. البته به اضافه یک کیسه زیبا که در ان کتاب نمایشگاه و چند خوردنی که به نظر می رسید از شرکتهایی باشد که اسپانسر نمایشگاه هستند.

وارد سالن که شدم  صحنه های آشنای نماشگاه های صنعت غذا چشم نواز بود فعالان تجاری و متخصصین در حال گپ و گفت بودند بوی انواع محصولات غذایی در فضا پیچیده بود بعضی غرفه ها ساده و بعضی پر جلال و جبروت خودنمایی می کردند و طبق معمول  شرکت ها نمونه های تولیدی خود را به وفور و مرتبا توزیع می کردند تا بازدیدکنندگان مزه های محصولاتشان را بچشند و حتی اگرخواستند ان محصول را بخرند اما خبری از توزیع رایگان محصول و یا هدیه تبلیغاتی نبود.

به دنبال پاویون ایران گشتم چون شنیده بودم از ایران 20 شرکت حضور دارند البته من تنها 7 شرکت ایرانی را بیشتر در پاویون ایران ندیدم و خدا رو شکر که دو شرکت بیسکویت سلامت و خرمای مریم غرفه سازی کرده بودند تا خیلی پاویون ایران محقرانه نباشد هرچند این کجا و پاویون کشورهای همسایه و منطقه کجا که با حمایت های دولتی تا 30 شرکت کننده و یا بیشتر هم حضوری پررنگ داشتند !

  MIHAS - نمایشگاه خارجی - حلال مالزی 2

MIHAS - نمایشگاه خارجی - حلال مالزی 1

حرف بسیار و مجال این گزارش اندک و به امید دیدار همه شما اهالی صنعت غذا در نمایشگاه حلال سال بعد مالزی2016     

محسن بصیری

امور بین الملل شبکه خبری صنایع غذایی ایران -فودنا

  

 

(سه شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴) ۱۱:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها