سه شنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۵
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۵۶۴۸۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

ویژگی های دوازدهین دوره MIHAS

دولت مالزی از سال 2004 با برگزاری نمایشگاهی با عنوان MIHAS و به نمایش گذاشتن محصولات و مواد غذایی حلال، برند حلال را به صورت بین المللی و در قالب رقابتی نمایشگاهی به دنیا معرفی نمود.

این رویداد که دوازدهمین دوره خود را از تاریخ 12تا 15 فروردین سال جاری در کوالالامپور پشت سر گذاشت، به خوبی توانسته است برند حلال را به عنوان یک برند کیفیت نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در بسیاری از کشورهای غیر مسلمان به بازار مصرف معرفی نماید. هردوره از این نمایشگاه با دوره های قبل تفاوتهایی دارد و تیم برگزار کننده که اتحادیه توسعه تجارت خارجی مالزی ریاست آن را به عهده دارد، سعی می کند این نمایشگاه را هم ازنظر کیفی و هم از نظر کمی توسعه دهد. دوازدهمین دوره نمایشگاه حلال مالزی با دوره های قبل تفارتهایی دارد که توجه به آنها نکات مفید و قابل تاملی را برای فعالان صنعت نمایشگاه به همراه خواهد داشت.
ثبت نام گزینشی محصولات و مدنظر قرار دادن کشور متقاضی، موجب گردید که محصولات در این نمایشگاه نسبت به دوره های قبل از تنوع و کیفیت بالاتری برخوردار باشد.در این راستا دولت مالزی نظارت بر انتخاب غرفه داران و نوع محصول قابل ارائه را به خوشه های تخصصی صنعتی خود واگذار کرد که علاوه بر رضایت بازدیدکننده ،رضایت غرفه دار نیز نسبت به گذشته  بسیار بهتر بود. عدم اجازه ورود به افراد زیر 18 سال و تقسیم بندی زمان نمایشگاه به، ویژه متخصصین و ویژه عموم و توجه خاص به این امرنیز سطح کیفیت نمایشگاه را به سطح قابل قبولی رساند. حضور نخست وزیر کشور مالزی و وزیر صنعت و تجارت بین الملل مالزی در مراسم افتتاحیه به همراه تعدادی از وزرای بازرگانی دیگر کشورها و همچنین بازدید مسوولین صنعت حلال مالزی در طول برگزاری از غرفه ها، همگی نشان دهنده اهمیت صنعت نمایشگاه برای کشورها و نقش آن در توسعه تجارت خارجی دارد. انتخاب غرفه یکی از شرکت های ایرانی به عنوان بهترین غرفه از نظر طراحی و ساخت، نیز حاکی از توجه غرفه داران کشورمان به تاثیر نمایشگاه در گسترش تعاملات تجاری و افزایش صادرات و همچنین حسن توجه تیم برگزاری به فعالیت غرفه داران می باشد. دعوت از نمایندگان اتحادیه توسعه تجارت خارجی مالزی در دیگر کشورها که نقش برگزاری پاویون های ملی را دارند و برگزاری نشست دوستانه با آنها و توجه به انتقادات و پیشنهادات آنها از جمله مواردی است که به عنوان نقاط قوت این نمایشگاه می توان از آن یادکرد. هماهنگی و برپایی سمینارها و کنفرانسهای بین المللی مرتبط با صنعت حلال و دعوت از شخصیتهای علمی دنیا جهت مشارکت در سمینار و پاسخ به پرسش مدعوین از دیگر تفاوتهای این دوره از نمایشگاه MIHAS با دوره های قبل بود.اینگونه کنفرانسها همیشه به عنوان مکمل نمایشگاه و وجه علمی آن، مخاطبان بسیاری را به سمت رویداد جذب می نماید که همین عامل موجب می گردد بازدیدکنندگان متخصص بیش از پیش در طول مدت برگزاری نمایشگاه حضور داشته باشند.لازم به ذکر است شرکت نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان که نماینده اتحادیه توسعه تجارت خارجی مالزی در ایران می باشد از سال 2005تاکنون میزبان تولیدکنندگان و صادرکنندگان مطرح کشورملن در یازده دوره نمایشگاه حلال مالزی بوده است.
(سه شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴) ۰۹:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها