شنبه / ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۵:۴۲
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۵۶۳۸۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

۱۲ فروردین٬ افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی محصولات و مواد غذایی حلال در مالزی

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی محصولات و مواد غذایی حلال مالزی باحضور مشارکنندگانی از حدود 30 کشور جهان مانند کشورهای ایران، مالزی، بنگلادش، چین، فرانسه، اندونزی، ژاپن، هلند، فلسطین، لهستان، عربستان سعودی، سنگاپور، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، تایوان، تونس، ترکیه، امارات متحده عربی در مرکز نمایشگاههای کوالالامپور در روز 12 فروردین 94 برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این رویداد نخست وزیر مالزی آقای محمد نجیب عبدالرزاق، وزیر تجارت بین الملل و صنعت مالزی آقای مصطفی محمد، جناب آقای ترکی رایزن بازرگانی ایران در مالزی، تعدادی از سفرای کشورها، وزیر بازرگانی ترکیه، وزیر آب و محیط زیست امارات، وزیر بازرگانی تایوان، تعدادی از صاحب نظران و متخصصان صنعت حلال دنیا و همچنین مشارکت کنندگان در نمایشگاه حضور داشتند.
در این مراسم نخست وزیر مالزی ضمن تقدیر و تشکر از غرفه داران، طی سخنرانی کوتاه، به بیان اهمیت صنعت حلال و توسعه آن در دنیا پرداخت.  ایشان ابراز امیدواری کرد که تا سال 2020 آسیا این قابلیت را دارد که به قطب حلال دنیا تبدیل شود و از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا دعوت کرد که به این موضوع مهم توجه بیشتری داشته باشند. آقای مصطفی محمد نیز پذیرفته شدن لوگوی حلال مالزی را در سطح جهان یک غرور ملی اعلام نمود. پس از مراسم افتتاحیه، مسوولین از غرفه ها بازدید نمودند که نخست وزیر مالزی در حین بازدید از محصولات شرکت بیسکویت سلامت اصفهان نیز تناول نمود. در ادامه آقای ترکی رایزن محترم بازرگانی کشورمان نیزاز تک تک غرفه های ایرانی بازدید و با غرفه داران گفتگو کردند. در پایان بازدید، ایشان از کلیه غرفه داران به صورت رسمی دعوت نمود که طی نشستی در محل سفارت ایران، شرکتهای ایرانی ضمن آشنایی با روند همکاریهای تجاری با مالزی، به بیان دیدگاههای خود نیز بپردازند.
از جمله نکات حایز اهمیت این نمایشگاه حضور نخست وزیر در مراسم افتتاحیه، افزایش کیفیت و تنوع محصولات ارایه شده و برگزاری نشستها و کنفرانس های تخصصی با موضوع صنعت حلال با حضور کارشناسان بین المللی می باشد و تمامی این موارد حاکی از اهمیت نقش نمایشگاهها در توسعه تجارت و معرفی توانمندیهای یک کشور در سطح جهان است.

لازم به ذکر است این نمایشگاه تا روز شنبه مورخ 15 فروردین 94  به کار خود ادامه خواهد داد.

 

(شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴) ۱۵:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها