دوشنبه / ۳ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۷:۵۵
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۶۳۱۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

کاهش تعرفه‌ای از 14 به 10 طبقه در سال 94

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در اواخر امسال با موافقت دولت طبقات تعرفه‌ای واردات کشور از 14 طبقه به 10 طبقه کاهش یافت.

به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا) والی الله افخمی با اعلام این خبر، افزود :در کاهش طبقات تعرفه ای یاد شده تعرفه های طبقات (6و8 به طبقه 7 )؛ ( 12و 15 به 15 )؛( 18 و 22 به 20 ) تصویب شد.
وی گفت: همچنین حذف تعرفه طبقه 100 نیز به تصویب رسید و در جریان این تغییر،سود بازرگانی و حقوق ورودی کالا به کشور حداقل 4 و حداکثر 75 تعیین شد.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران  با اشاره به این که همیشه در اواخر سال بر طبق مقررات نظام تعرفه ای کشور پس از تصویب هیات وزیران به گمرک برای اجرا ابلاغ می شود،افزود: با منطقی کردن تعرفه ها وارد قاونی کالا به کشور آسان تر انجام شده و میزان قاچاق نیز بدنبال آن کاسته می شود.
افخمی افزود: با یکسان و همسان سازی تعرفه ها  از بروز اشتباهات گمرکی جلوگیری شده و در نهایت به حذف زیر نویسهای طبقات تعرفه‌ای  برای سهولت در کار گمرک جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.
به گفته وی با کاهش طبقات تعرفه ای از 14 به 10طبقه علاوه بر حمایت از تولیدات صنایع داخلی کشور منجر به رقابتی کردن محصولات تولیدات داخلی با کلاهای مشابه خارجی و سرمایه گذاری‌های جدید داخلی و خارجی می شود.
وی در بیان سایر مزایای کاهش طبقات تعرفه ای گفت: رونق تولید داخل در بخشهای صنعت، معدن وکشاورزی، رقابت پذیری کالاهای داخلی و رشد فزاینده اشتغال زایی در کشور است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خروجی منطقی کردن تعرفه های واردات کالا منجر به افزایش کیفیت کالا، بهبود فضای کسب و کار می شود.
وی افزود : البته در جریان این اقدام؛ آن دسته از کالاهایی که در تولید آن رعایت مسایل زیست محیطی شده و آلایندگی کمتری دارند نظیرخودرو و موتورسیکلت های برقی، هیبریدی همچنین کالاهایی که باهدف کاهش تخریب جنگلها صورت می گیرد نظیر چوب نه تنها با افزایش تعرفه بلکه با کاهش تعرفه نیز مواجه هستیم.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طی 11 مهه امسال به ارزش 46 میلیارد و 300 میلیون دلار کالا به کشورهای هدف صادر شده است که در مقایسه با 11 ماه نخست پارسال رشد 22 درصدی را نشان می دهد.
همچنی طی 11 ماهه امسال میزان واردات کشور به ارزش 48 میلیارد و 200 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه خود در سال 92 حاکیت از رشد 12 درصدی دارد.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه تصریح کرد : طی 11ماه نخست سال جاری به ارزش 11میلیارد دلار صدور خدمات فنی و مهندسی به سایر کشور از سوی جمهوری اسلامی ایران به انجام رسیده است .
افخمی در ادامه یادآور شد : طی 11 ماهه امسال حجم صادرات غیر نفتی کالا وخدمات در مجموع به ارزش 57 میلیارد و300میلیون دلار بوده است.

وی گفت: 2 میلیارد دلار تراز تجاری منفی است که نسبت به مدت مشابه سال قبل این تراز بیش از 50 درصد کاهش پیدا کرده و در حال نزدیک شدن حجم صادرات به واردات است.

 

 

 

 

فارس

(دوشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۴) ۱۷:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها