سه شنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۶
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۵۶۳۱۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات
هشدار پژوهشکده علوم و صنایع غذایی:

آجیل و خشکبار فله نخرید

عضو هیأت علمی گروه فرآوری مواد غذایی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی با بیان اینکه سموم موجود در آجیل و خشکبار در اکثر موارد با روش‌های غیر آزمایشگاهی قابل شناسایی نیستند، نسبت به مصرف آجیل و خشکبار فله هشدار داد.

 به گزارش روابط عمومی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی، دکتر علیرضا صادقیان با اشاره به نامشخص بودن شرایط انبارداری، نگهداری و فرآوری آجیل و خشکبار فله اظهار کرد:  در بسیاری از موارد این محصولات در مکان‌های مرطوب نگهداری و با شرایط نامطلوب فرآوری می‌شوند، به همین دلیل ممکن است به سموم قارچی مانند آفلاتوکسین آلوده شوند.

وی تصریح کرد: وجود سمومی مانند آفلاتوکسین در محصولات نشانه ظاهری ندارد و تنها با استفاده از روش‌های آزمایشگاهی قابل تشخیص است.

صادقیان با اشاره به نشانه‌های ظاهری آجیل نامرغوب خاطرنشان کرد: بوی کپک‌زدگی و ماندگی ناشی از اکسید شدن ترکیبات روغنی و یا وجود نشانه‌های آفت‌زدگی داخل این محصولات نشان دهنده عدم مرغوبیت آنهاست.

وی ادامه داد: محصولاتی که با علامت‌های تجاری مشخص به بازار ورود پیدا می‌کنند توسط ادارات استاندارد و نظارت بر مواد غذایی پایش شده و با تعیین تاریخ انقضا مصرف‌کنندگان را از سلامت آجیل و خشکبار مطمئن می‌کنند.
(سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳) ۰۹:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها