سه شنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۶۳۰۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

رشد 2.5 برابری تولید ماهی خاویاری در استان مرکزی ‌

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از پیش بینی افزایش 70 تنی تولید ماهیان خاویاری در سال 94 خبر داد.

حسن اکبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به کاهش ذخایر ماهیان خاویاری در دریای خزر، توسعه پرورش اینگونه از آبزیان در استان های ساحلی و غیر ساحلی در دستور کار سازمان شیلات ایران قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه صید قاچاق و ورود آلاینده ها به دریای خزر از مهمترین مواردی هستند که باعث از بین رفتن ذخایر ماهیان خاویاری دریای خزر شده است، گفت: در سال های گذشته تا 93 درصد از ذخایر ماهیان خاویاری جهان در دریای خزر وجود داشت اما، امروزه این ذخایر با توجه به دلایلی که گفته شد تقریبا به صفر رسیده است، بر همین اساس به دلیل احیای برند خاویار که در سالیان گذشته متعلق به ایران بود تصمیم گرفته شده‌ تا توسعه مزارع پرورش ماهیان خاویاری در دستور کار سازمان شیلات ایران قرار گیرد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در خصوص اقداماتی که در استان مرکزی درخصوص توسعه پرورش این آبزی صورت گرفته است، گفت: در استان مرکزی دو مزرعه پرورش و عرضه ماهی خاویاری به ظرفیت 20 تن تولید وجود دارد که در سال جاری در این دو مزرعه 46 تن گوشت ماهی خاویاری تولید شده است.

اکبری با اشاره به ارزش 23 میلیارد ریالی این میزان تولید انجام شده است، گفت: این میزان تولید نسبت به سال گذشته حدود 2.5 برابر رشد داشته است که پیش بینی می شود با توجه به احداث سومین مزرعه پرورش ماهی خاویاری در شهرستان تفرش این میزان تولید در سال آتی به حدود 70 تن افزایش یابد.

 

ایسنا

(سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳) ۰۹:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها