دوشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۰
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۶۲۸۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

میوه‌های شب عید در خرده‌فروشی‌ها توزیع نمی‌شوند

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان گفت: طرح توزیع میوه‌های ذخیره شده برای ایام نوروز که قرار بود از امروز - 25 اسفند - در 150 واحد خرده فروشی در سطح شهر اجرا شود، کنسل شد و این واحدها از فهرست توزیع حذف شدند.

حسین مهاجران اظهار کرد: توزیع پرتقال‌های ذخیره شده برای ایام نوروز که از روز شنبه - 23 اسفند - در سازمان میادین میوه و تره‌بار شروع شده، کیفیت و اندازه مناسب به عنوان میوه شب عید ندارد.

وی ادامه داد: با بررسی برخی غرفه های سازمان میادین می توان مشاهده کرد که این میوه ها دارای کیفیت مناسبی به عنوان میوه شب عید نیستند و در برخی موارد پرتقال ها حتی با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب عرضه می‌شوند.

مهاجران با بیان اینکه در این طرح که تا 15 فروردین سال 1394 ادامه دارد، سیب کیلویی 2700 تومان و پرتقال کیلویی 2900 تومان فروخته می‌شود، گفت: یکی از موضوعات مهمی که باید به آن توجه شود این است که میوه هایی که در این طرح عرضه می‌شوند باید مناسب نوروز باشند که اینگونه نیست.

وی یادآور شد: با توجه به این که امسال وارداتی در زمینه سیب و پرتقال نداریم، مسوولان از این موضوع نگران هستند که بازار با کمبود یا افزایش قیمت به ویژه در تامین پرتقال مواجه نشود.

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان با بیان اینکه پرتقال کوهستان یا همان پرتقال جنوب با بهترین پرتقال‌های دنیا رقابت می کند، گفت: قیمت این نوع پرتقال‌ها در میادین میوه و تره بار کیلویی 7000 تومان است و نوعی از پرتقال ها نیز که به صورت قاچاق وارد کشور می شوند در میادین کیلویی 5000 تومان و در مغازه ها کیلویی 7000 تومان فروخته می‌شود.

 

ایسنا

(دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳) ۱۰:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها