یکشنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۶
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۶۲۵۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

سهم مثبت عراق در بازرگانی کشور

کشور عراق با اختصاص 40.94 درصد از سهم تراز مثبت بازرگانی، بیشترین سود را برای کشورمان به همراه داشته است.

تراز بازرگانی خارجی کشور ایران بدون احتساب صادرات نفت خام و میعانات گازی در یک ماهه نخست سال 2015 میلادی کسری یک میلیارد و 718 میلیون دلاری را تجربه کرده که این رقم در مدت مشابه سال قبل مبلغ دو میلیارد و 245 میلیون دلار بوده است.

ارزش واردات در این مدت 60.47 درصد از ارزش کل مبادلات خارجی کشور را تشکیل داده که این میزان در زمان مشابه سال گذشته 65.18 درصد بوده است.

از میان 127 کشور طرف معامله در مدت ذکر شده تراز بازرگانی با 63 کشور مثبت و با 64 کشور دیگر به نفع طرف مقابل بوده است.

پنج کشور طرف معامله با ایران با بیشترین تراز تجاری به ترتیب کشور عراق با ارزش 525 میلیون دلار صادرات و سه میلیون واردات ، افغانستان با ارزش صادرات 163 میلیون دلار و ارزش واردات یک میلیون دلار، کویت به ارزش صادرات صد میلیون دلار و واردات هفت میلیون دلار ، ترکمنستان به ارزش صادرات 93 میلیون دلار و 0.34 میلیون دلار واردات و کشور پاکستان با ارزش صادرات 103 میلیون دلار و ارزش واردات 21 میلیون دلار بوده است.

بر اساس این گزارش مبادلات بازرگانی با کشور عراق با اختصاص 40.94 درصد از سهم تراز مثبت بازرگانی بیشترین سود را برای کشورمان به همراه داشته و امارات متحده عربی نیز با اختصاص 24.88 درصد از سهم تراز منفی بازرگانی بیشترین سود را از تجارت با کشورمان به دست آورده است.

همچنین کشورهای چین، جمهوری کره،‌ سوئیس و آلمان به ترتیب کشورهای طرف معامله با کشورمان بوده‌اند که تراز تجاری منفی طی ماه نخست سال 2015 میلادی داشته‌اند.

 

 

ایسنا

(یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳) ۱۰:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها