یکشنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۶۲۴۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

سهم ایران از گردش مالی غذای حلال در جهان کمتر از یک درصد است

یک نماینده مجلس گفت: سهم ایران از 500 میلیارد دلار گردش مالی سالانه تجارت غذای حلال در جهان، کمتر از یک درصد یعنی تنها 300 میلیون دلار است.

عبدالرضا عزیزی در مراسم تقدیر از برگزارکنندگان نخستین همایش روش‌های افزایش ماندگاری فرآورده‌های غذایی(بدون مواد افزودنی) افزود: این موضوع از این جهت  جای سوال است که ما مدعی حلال ترین کشور در امر تولید فرآورده‌های غذایی هستیم اما در تجارت جهانی آن به نسبت ظرفیت های موجود کشور، بسیار در سطح پایین قرار داریم و غیر قابل قیاس با دیگر کشورها هستیم.

وی با تأکید بر اینکه اکثر ذائقه های جهان غذاهای ایرانی را می‌پسندند، گفت: فرآورده‌های غذایی ایران از نظر کیفیت، مغذی بودن و ماندگاری مورد توجه مردم جهان است و به همین خاطر باید از این خوشنامی برای تجاری سازی و افزایش سهم ایران در تجارت غذای حلال بهره ببریم.

عزیزی در خصوص واردات گوشت قرمز از کشور برزیل افزود: چرا برخی مسئولان حاضر هستند گوشت یخ زده و منجمد یک ساله و بی کیفیت برزیلی را به خورد مردم بدهند، اما حاضر نیستند گوشت تازه و بسته بندی شده از دیگر کشورهایی مانند استرالیا را وارد و بین مردم توزیع کنند؟
وی گفت: این انتقاد و ایراد را به رییس دامپزشکی کشور اعلام کرده ایم تا نسبت به واردات گوشت قرمز یخ زده از برزیل تجدید نظر کنند.

وی با قدردانی از برگزار کنندگان نخستین همایش روش‌های افزایش ماندگاری فرآورده های غذایی (بدون مواد افزودنی) اظهار داشت: متخصصان و پژوهشگران غذایی کشور و تولیدکنندگان این بخش به ویژه اساتید و پژوهشگران باید ارتباط خودشان را با دولت و مجلس بیشتر کنند و راهکارهایشان را در زمینه افزایش تولید غذاهای ماندگار و حلال و با کیفیت به مسئولان اجرایی کشور ارایه کنند.

نخستین همایش روش‌های افزایش ماندگاری فرآورده های غذایی(بدون مواد افزودنی) 12 و 13 اسفند ماه با حضور مسئولان و مقامات 30 سازمان و نهاد دولتی، مدیران و کارشناسان صنایع غذایی کشور و مهمانانی از کشورهای اتریش، سوئد، هلند و دانمارک در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران برگزار شد.

 

فارس

(یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳) ۰۹:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها