شنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۶۲۳۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات خبر داد

پاسخگویی نیازمند همکاری و تعامل تمام حوزه ها است

مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای نظام جامع عملکرد در دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد.

 دکتر سید سجاد رضوی در اجلاس رؤسای دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور درخصوص اجرای نظام جامع عملکرد مدیران و رؤسای دانشگاه ها و دانشکده‌های علوم پزشکی گفت: با اجرای نظام جامع عملکرد، پیگیری‌های لازم درخصوص تخلفات اعلام شده به صورت جدی مدنظر قرار می‌گیرد.
وی در ادامه افزود: البته شکایات و نامه‌های بدون امضا و غیر مستند از گردونه کار خارج می‌شود چون به کرات دیده شده است که این شکایات بدون دلیل و مدرک بوده است.
وی گفت: ارزیابی عملکرد مدیران براساس شاخص‌های تعیین شده مدنظر قرار می‌گیرد که این شاخص‌ها با کمک مدیران مدون شده است و به صورت دستورالعمل اجرایی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.
مدیرکل بازرسی وزارت بهداشت از ارتباط سازنده این حوزه با نهاد ریاست جمهوری خبر داد و گفت: بسیاری از پیگیری‌ها به صورت تلفنی انجام می‌گیرد و در صورت عدم پاسخگویی از طریق نامه اقدام می‌شود.
دکتر رضوی با اشاره به نقش مهم پاسخگویی گفت: پاسخگویی نیازمند همکاری و تعامل تمام حوزه ها و تحت پوشش وزارت بهداشت می‌باشد.
وی در ادامه گفت: نظام جامع ارزیابی عملکرد به صورت نرم‌افزار کامپیوتری در پورتال دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و ادارات وزارت بهداشت به زودی نصب می‌شود که دارای 170 شاخص است که به راحتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
دکتر رضوی درخصوص شاخص‌های تعیین شده این نرم‌افزار گفت: این شاخص‌ها بومی و اختصاصی هستند و بر اساس آن، عملکرد ادارات تحت پوشش ارزیابی شده و در اختیار وزیر و معاونین قرار می‌گیرد.
مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با اشاره به کسب رتبه برتر وزارت بهداشت در حوزه دفتر هماهنگی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری گفت: حفظ رتبه بسیار سخت تر از کسب رتبه است و این برتر بودن باید مستدام بماند و خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور تصریح کرد: به منظور پاسخگویی و ایجاد رضایتمندی مردم و کارکنان در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، باید سیستمی پویا ایجاد شود تا از مراجعات ارباب رجوع  ها از اقصی نقاط کشور به وزارت خانه کاسته شود.
(شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳) ۱۰:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها