شنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۸:۴۲
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۶۲۱۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

وزارت جهاد کشاورزی ابزار نظارت بر بازار ندارد

مدیرکل دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی از ذخیره سازی ۱۵۰ هزار تن مرغ شب عید برای اولین بار خبر داد و گفت: نظارت بخشی از مدیریت بازار است ولی با توجه به اینکه وزارت جهاد کشاورزی تامین کننده است، ابزار نظارتی ندارد.

حبیب امینی با بیان اینکه 150 هزار تن مرغ منجمد از تولید د اخل کشور برای اولین بار تامین و به منظور ذخایر استراتژیک انجام شده است عنوان کرد: اولین سال است که نهادهای استراتژیک از تولید کشور تامین می شود.
امینی افزود: تولید مرغ منجمد با همکاری سازمان دامپزشکی صورت پذیرفته است. در کلیه استان ها مرغ منجمد وجود دارد و برای استان هایی که مسافرخیز است به حدکافی مرغ ارسال شده است.
وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با همکاری دستگاه های ذی ربط نیازهای سراسر کشور را تامین کنیم .
مدیرکل دام و طیور و نماینده وزارت جهادکشاروزی گفت: میزان تولید مرغ 2 میلیون تن در سال است و ظرفیت زیربنای تولید طیور به میزانی است که می توانیم نیازهای کشورهای همسایه را نیز تامین کنیم.
امینی اظهار داشت: امسال وزارت جهاد کشاورزی از کلیه تولیدات داخلی برای تنظیم بازار داخلی شب عید استفاده کرده است و خوشبختانه بسیاری از اتحادیه های گوشت قرمر و مرغ و تخم مرغ صادر کننده شده اند.
امینی تصریح کرد: از طرفی دولت در جهت حمایت از قشر ضعیف جامعه سبد حمایتی را در نظر گرفته است و علاوه بر این دولت حدود  2000 تا 2600 تومان یارانه پرداخت می کند تا از این طریق بتواند کمکی به اقشار مختلف کشور داشته باشد.
مدیرکل دام و طیور و نماینده وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت: با تلاش های صورت گرفته هیچگونه کمبودی از جهت تامین مرغ و گوشت قرمز وجود ندارد و علاوه بر این می توانیم به صادرات نیز بپردازیم.

وی اظهار داشت: یکی از دغدغه های اصلی تولید کنندگان خرید محصولات تولید شده آن ها بود که با اقدامات صورت گرفته از سوی دولت رفع شد و توجه به این نکته ضروری است که نظارت بخشی از مدیریت بازار است و با توجه به اینکه وزارت جهاد کشاورزی تامین کننده است، ابزار نظارتی ندارد.

 

تسنیم

(شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳) ۰۸:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها