جمعه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۵
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۶۲۰۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

28 هزار تن گوجه فرنگی مازاد کشاورزان در استان بوشهر خریداری شد

استاندار بوشهر گفت: از زمان آغاز خرید توافقی گوجه فرنگی در استان بوشهر تاکنون 28 هزار تن گوجه فرنگی مازاد کشاورزان این استان خریداری شده است.

مصطفی سالاری روز پنجشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهر افزود: خرید به موقع محصول گوجه فرنگی از سوی تعاون روستایی کاهش مشکلات و جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان گوجه کار را به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با ترمیم قیمت محصول گوجه در بازار دیگر نیازی به انجام خرید توافقی نباشد.

سالاری در خصوص میدان میوه و تره بار نیز اظهار کرد: با توجه به تعطیلات عید برای رفاه حال مردم، شهرداری بوشهر زمینه حضور خرده فروشها را در میدان میوه و تره بار فراهم کند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: هدف از راه اندازی میدان میوه و تره بار رقابت با مغازه ها نیست بلکه ایجاد بازار رقابت با واسطه ها است.

وی تاکید کرد: تلاش می شود با فعال شدن میدان میوه و تربار شهرستان بوشهر حباب قیمت ها شکسته شود و اجناس مورد نیاز با قیمت واقعی در اختیار مردم قرار گیرد.

استاندار بوشهر در خصوص میوه شب عید نیز گفت: هیچ نگرانی در خصوص تامین میوه شب عید وجود ندارد و در صورت وجود کسری نیز امکان تامین میوه مورد نیاز مردم فراهم است.

وی یادآور شد: تعزیرات حکومتی و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت با قدرت با متخلفان برخورد کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: از آغاز خرید محصول گوجه فرنگی در استان بوشهر 9 مرکز کار خرید توافقی را انجام می دهند.

محمد تقی منوچهری افزود: بیشترین میزان خرید در مرکز کاکی و کمترین میزان در عسلویه بوده است.

وی یادآور شد: نرخ گوجه فرنگی گلخانه ای 9هزار ریال و گوجه فرنگی فضای باز چهار هزار و 500 تا پنج هزار و 500 ریال است.

منوچهری اضافه کرد: هم اکنون روزانه هزار و 500 تا هزار و 800 تن محصول گوجه فرنگی از مزارع استان بارگیری می شود.

وی تصریح کرد: براساس بررسی ها 60 هزار تن محصول گوجه فرنگی هنوز باقی مانده است که تلاش می کنیم طی چند روز آینده خرید کامل شود.

منوچهری یادآور شد: با شرکت سهامی آب منطقه ای توافق شده میزان برداشت مجاز را متناسب با منابع آب موجود مشخص کنند و براین اساس سطح و نوع محصول در قالب قرار داد کشت با کشاورزان مشخص شود.

وی اضافه کرد: تاریخ کشت باید طوری تعیین شود که تا پایان اسفند بحث گوجه فرنگی تمام شده باشد.

منوچهری در خصوص میوه شب عید نیز گفت: مسوولیت تامین میوه شب عید برعهده تعاون روستایی است و براساس ستاد تنظیم بازار 520 تن پرتقال و 200 تن سیب باید برای استان تامین شود.

وی افزود: براساس برنامه ریزی ها میوه مورد نیاز از استانهای فارس، هرمزگان و جیرفت تامین می شود.

منوچهری در خصوص مرغ نیز گفت: از 11 بهمن تاکنون هزار و 19 تن مرغ منجمد در قالب سبدکالا، تنظیم بازار و مراکز نظامی و دانشگاهها در استان بوشهر توزیع شده است.

وی با بیان اینکه میزان ذخیره مرغ منجمد استان هزار و 900 تن است گفت: 40 تن گوشت گوساله از شنبه با قیمت 175هزار ریال توزیع می شود.

منوچهری افزود: قیمت مرغ گرم نیز در استان بوشهر 79 هزار ریال تعیین شده و با فروشندگان متخلف برخورد می شود.

 

ایرنا

(جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳) ۱۳:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها