سه شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۲۵
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۶۱۴۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

چهره‌های ناکام انتخابات دوره هشتم اتاق/ از خاموشی گرفته تا بهزادیان، همه در لیست شکست‌خورده‌ها

کسب 35 کرسی در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران از سوی گروه ائتلاف برای فردا، چهره‌های ناکام زیادی را در پشت درهای اتاق نگه داشت.

از ساعت هشت صبح روز دوشنبه هجده اسفند ماه انتخابات دوره هشتم اتاق بازرگانی آغاز شد. ابتدا قرار بود انتخابات تا ساعت 18 ادامه پیدا کند اما از همان ساعات اولیه با هجوم بی‌شمار دارندگان کارت بازرگانی در پای صندوق‌های رای زمزمه‌های تمدید زمان انتخابات به گوش رسید.

انتخابات با روال همیشگی خود در حال برگزاری بود که تبلیغات علنی گروه‌ها در صحن انتخابات آغاز شد. در نهایت با تداوم گلایه‌های برخی از جمله خبرنگاران این موضوع تا حدودی کنترل شد. در صحن انتخابات اکثریت اعضای هیات نمایندگان دوره هفتم اتاق بازرگانی که برای دوره هشتم هم کاندیدا شده بودند حضور داشتند. در این بین چهره‌هایی نظیر فاطمه مقیمی، فاطمه دانشور، حمید حسینی، مجیدرضا حریری، محمدحسین برخوردار و چند کاندیدای دیگر به چشم می‌آمد.

در ساعات اولیه انتخابات تعداد رای دهندگان بیشتر بود و رفته رفته با نزدیک شدن به ساعات پایانی انتخابات از تعداد رای‌دهندگان کاسته و در نهایت انتخابات تنها یک ساعت تمدید شد. شمارش آرا از ساعت 20 آغاز شد و نهایتا نتایج  آن تا ساعت 22 اعلام شد.

در انتخابات اتاق بازرگانی تهران تنها 13 نفر از کاندیداهای دوره هفتم حضور داشته و مابقی چهره‌ها ناکام ماندند. چهره‌هایی که سال‌ها در اتاق بازرگانی بوده و هر کدام اسامی شناخته شده و معتبر داشتند. به نظر می‌رسد گروه ائتلاف برای فردا که یکی از اهداف آن جذب مدیران نسل دوم و سوم در اتاق بود به هدف خود رسید و نهایتا جمع کثیری از چهره‌های شناخته شده در گروه سنتی مجمع فعالان توسعه، گروه خواستاران تحول و پیشگامان وفاق را کنار زد.

به گزارش اقتصادنیوز، در این دوره نه‌تنها علی نقی خاموشی رای نیاورد بلکه علا میر محمد صادقی چهره معدن کار کشور که با حکم امام خمینی (ره) هم به اتاق آمده بود در این دوره نتوانست منتخب بخش خصوصی شود.

گروه مجمع فعالان توسعه در این دوره تعداد بسیار ناچیزی دارد. محمدرضا بهرامن، مسعود دانشمند، ابراهیم جمیلی، شاهرخ ظهیری، مهدی راسخ، روغنی، ایرج حسابی، محمدرضا نجفی‌منش، محسن نهاوندیان، سید رضا نورانی و غیره ناکامان این گروه در انتخابات اتاق بازرگانی تهران بودند.

اما گروه خواستاران تحول نیز در این دوره تجربه تلخی داشت و تقریبا به جز دو نفر از این گروه فرد دیگری به اتاق راه نیامده است. فاطمه دانشور و محسن مهرعلیزاده تنها بازمانده‌های گروه خواستاران تحول در اتاق تهران هستند. محمدرضا بهزادیان، سید حمید حسینی، جمشید عدالتیان شهریاری، پرویز شهپر، توقیق مجدپور ، مرسل صدیق، عباس وطن‌پرور و حمیدرضا عارف هیچ کدام موفق به کسب آرا لازم نشدند.

اما علاوه بر این افراد چهره‌های شناخته شده دیگری نیز در اتاق بودند که در این دوره موفق به کسب صندلی در هیات نمایندگان نشدند. محسن حاجی بابا، مجید رضا حریری، محمد مهدی رئیس‌زاده و ابوالحسن خلیلی افرادی هستند که در این دوره از گروه پیشگامان وفاق به اتاق نیامدند.

هرچند علی نقی خاموشی و علاء میر محمد صادقی که هر دو با حکم امام خمینی (ره) به اتاق آمدند در این دوره موفق به کسب آرای لازم نشدند اما اسدالله عسگر اولادی از گروه پیشگامان وفاق همچنان منتخب بخش خصوصی شد.

در این دوره حتی آقازاده‌ها نیز نتوانستند به اتاق بیایند. علاوه بر این محمد صدر هاشمی، عضو هیات مدیره بانک اقتصاد نوین هم موفق به ورود هیات نمایندگان به اتاق تهران نشد.

از مجموع 40 صندلی که در اتاق تهران متعلق به بخش خصوصی است 35 کرسی متعلق به گروه ائتلاف برای فردا شده و در این دوره عمده چهره‌های سابق هیات نمایندگان اتاق تهران موفق به حضور در هیات نمایندگان نشده‌اند.

 

 

 

ندا کمرئی

(سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳) ۱۳:۲۵
hossein
۱۳۹۳/۱۲/۲۱ Iran
5
0
0

سلام و تشکر انتخابات عالی بود امیدوارم عملکرد مناسبی از اتاق جدید ارایه گردد


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها