دوشنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۲۸
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۶۱۲۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد
حاشیه‌های انتخابات هشتمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی

از خرید و فروش رای صاحبان کارت بازرگانی تا تبلیغات نامحسوس در محوطه اخذ رای

حاشیه‌های انتخابات هشتمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، از خرید و فروش رای صاحبان کارت بازرگانی تا تبلیغات نامحسوس در محوطه اخذ رای به چشم می‌خورد.

انتخابات هشتمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران از صبح امروز در ضلع جنوب مصلای امام خمینی (ره) تهران با حضور اعضای انجمن نظارت بر انتخابات آغاز به کار کرد.

* در این دوره تمامی صاحبان کارت بازرگانی موظفند تا خود به صورت مستقیم برای رای دادن مراجعه کرده و رای وکالتی پذیرفته نمی‌شود.

* همچنین داشتن کارت بازرگانی الکترونیک در این دوره برای رای دادن الزامی است و افراد با کارت‌های قدیم خود امکان رای دادن ندارند.

* مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس انجمن نظارت در انتخابات اتاق صبح امروز در محل رای‌گیری حاضر شد و در جمع خبرنگاران گفت: نتیجه آرا تا پایان امشب اعلام می‌شود، اما از آنجایی که ممکن است، برخی به نتیجه انتخابات اعتراض داشته باشند، نتیجه نهایی و قطعی تا 28 اسفند ماه اعلام خواهد شد.

* بنابر تایید بهادرانی دبیرکل اتاق بازرگانی تهران تا این لحظه 1550 نفر از صاحبان کارت بازرگانی در انتخابات این دوره اتاق تهران شرکت کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود، تا پایان زمان رای‌گیری این رقم به 5 هزار رای برسد، در حالی که در دوره قبل 2 هزار و 500 رای به صندوق‌ها ریخته شده بود.

* علی‌رغم آنکه از روز گذشته تبلیغات کاندیداها و ائتلاف‌ها ممنوع اعلام شده است، اما همچنان تبلیغات شفاهی و سفارش برای رای دادن به گروه یا فرد خاص در محوطه خارج از محل اخذ رای وجود دارد.

* هر گروه یا ائتلاف خاص افراد خود را به صورت نامحسوس در بین جمعیت گماشته و به محض آنکه افراد با برگه رای را مشاهده می‌کنند، سفارش فهرست یا فرد خاصی را به صاحبان کارت بازرگانی می‌کنند.

* نکته جالب توجه اینجاست که افراد با تلفن همراه مدام در حال تماس با افرادی هستند که برای رای گرفتن در محل حاضر شده تا بتوانند افراد مورد نظر خود را تحمیل کنند و این جمله که به فلان فرد رای بدهید و هزینه آن را هم حساب خواهیم کرد، زیاد شنیده می‌شود.

* خارج از محوطه اخذ رای برخی دلال‌ها اقدام به خرید و فروش رای صاحبان کارت بازرگانی می‌کنند که این رقم ...است.

* پخش نامحسوس تراکت‌های فهرست ائتلاف‌ها در محوطه انتخابات از دیگر تخلفاتی است که از صبح امروز اتفاق افتاد تا حدی که دو نفر از این افراد از محوطه اخراج شدند.

 

 

 

 

 


بیات - فارس

(دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳) ۱۳:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها