شنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۲:۳۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۶۰۴۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

افزایش قیمت نهاده‌های تولیدی مانعی در افزایش تولید ملّی

رئیس اتحادیّه‌ی تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: عدم رقابت‌پذیری در بازارهای جهانی به‌علت افزایش قیمت انرژی، نهاده‌های تولیدی و... را باید مانعی در افزایش تولید ملّی قلمداد کنیم.

«علیرضا آقابالایی» ، افزود: فعّالان بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی در عرصه‌ی بازاریابی، تولید محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی فعال بوده و تأثیرگذار در توسعه‌ی کشاورزی هستند.

وی حمایت دولت را در سرمایه‌گذاری تأثیرگذار دانست و گفت: حفظ اشتغال و همین‌طور مهیّا شدن شرایطی مناسب برای سرمایه‌گذاری و امکان رقابت در بازار با حمایت دولت امکانپذیر است.

آقابالایی ادامه داد: ظرفیت‌های کلان اقتصادی در بخش‌های مختلف صنعتی و بخصوص کشاورزی و استفاده‌ی بهینه از آنها بدون تردید جامه‌ی عمل بر مدیریت جهادی می‌پوشاند.

وی افزود: حضور در بازارهای جهانی و کسب سهمیه‌ی لازم از این بازار بزرگ به تغییری در روش‌های تولید و بازاریابی نیاز دارد.

آقابالایی با اشاره به لزوم تولید متفاوت محصولات کشاورزی گفت: تولید متفاوت محصولات کشاورزی از لحاظ کیفی و بازارشناسی همواره باید مورد توجه فعالان بخش کشاورزی قرار گیرد.

رئیس اتحادیّه‌ی تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: افزایش تولید ملّی بهانه‌ای برای صادرات و ارزآوری به کشور در پی توسعه صادراتی است.

وی افزود: جمع‌بندی اطلاعات یافته‌های جدید و مربوط به محصولات کشاورزی و در نهایت انتقال به اعضاء اتحادیّه در افزایش صادرات تأثیرگذار است.

آقابالایی از مزایای حمایت از سرمایه‌گذاران گفت و خاطرنشان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران، تقویت تولید و سرمایه‌گذاری‌های پایدار را در پی دارد.

 

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳) ۱۲:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها