پنج شنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۰:۰۱
سرویس : صنایع و خدمات چاپ و بسته بندی
کد خبر : ۵۶۰۰۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع و خدمات چاپ و بسته بندی
علی اکبر علیان نژادی مدیر مسئول فودنا:

ترکیب محصولات کم کیفیت و بسته بندی مدرن جای تاسف دارد

علی اکبرعلیان نژادی مدیرمسئول شبکه خبری صنایع غذایی ایران، در خصوص صنعت بسته بندی در کشور اظهار داشت: صنعت بسته بندی خصوصا در محصولاتی که جنبه صادراتی دارند، مثل شیرنی و شکلات، پیشرفت قابل توجهی داشته است، ولی گاها استفاده از بسته بندی مدرن برای پوشش محصولات ضعیف جای تاسف دارد.

مدیر مسئول فودنا در جریان بازدید از اولین جشنواره صنعت بسته بندی به خبرنگاران ستاد خبری گفت: ضعف در کیفیت با پوشش بسته بندی به روز در کشور به معنای از دست دادن بازار جهانی است که باید توجه به بسته بندی را با توجه به کیفیت بالای محصولات همراه نمود که بتوان به جایگاه های واقعی صنعت غیر نفتی رسید.

وی در ادامه افزود: در گذشته محصولات ارگانیک و با کیفیت ایرانی از عدم استفاده در بسته بندی مناسب آسیب پذیر بود که با رشد قابل توجه در این صنعت نیز در سالیان گذشته همراه شدیم اما اکنون در کنار پیشرفت صنعت بسته بندی با گاها دیده می شود افت کیفیت  محصول با بسته بندی بسیار خاص و شیک ارائه می شود که این را نمی توانیم موفقیت چشمگیری در زمینه بازاریابی و صنعت بدانیم.

علیان نژادی در ادامه تصریح کرد: یکی از پیشرفت های حاصل شده در صنعت بسته بندی، استفاده از تکنولوژی نانو است که موجب پیشرفت قابل توجهی در این صنعت شده است و برگشت پذیری به طبیعت نیز یک اصل مهم در طراحی و اجرا این صنعت بشمار می آید.

ایشان بابیان اینکه در بودجه 94 توجه به درآمدهای غیر نفتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: با توجه به اهمیت صادرات غیر نفتی، و همچنین با اتکا به صنایعی همچون غذا و .. می توان اهمیت بسته بندی را در تجارت جهانی و ارز آوری چند چندان کرد.

وی خاطر نشان کرد: اما با توجه به پتانسیل های موجود در صنعت بسته بندی و آنچه در این جشنواره به معرض نمایش قرار داده شد، می توان گفت بسته بندی فراتر ازآنچه که به نمایش در می آید باید باشد و باید به آن توجه کرد.

علیان نژادی مدیرمسئول فودنا در پایان با توجه به فرا مرزی بودن جشنواره، گفت: با توجه به اینکه این جشنواره در سطح بین المللی در حال برگزاری است، انتظار از کلیه سازمان ها و همچنین بخش خصوصی در کشور به مراتب بیش از این است.

(پنج شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳) ۰۰:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها