چهارشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۵
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۵۹۸۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

اتاق بازرگانی باید نماینده واقعی بخش خصوصی باشد

عضو کانون کارآفرینان توسعه گرا با تاکید براینکه اتاق بازرگانی باید نماینده واقعی بخش خصوصی باشد، گفت: امروز زنان فعال در حوزه های بازرگانی و صنعت و تولید حرف های بسیاری برای گفتن دارند و باید در اتاق بازرگانی نماینده ای داشته باشند که بتوانند از عملکرد خود دفاع و حمایت کنند.

مرجان آقاجان زاده هوشیار در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه نماینده زنان در اتاق باید بدون در نظر گرفتن منافع شخصی از دیگر فعالان بخش خصوصی حمایت کند، تصریح کرد: در نگاهی به تاریخ و پیشینه جامعه ایران، همواره مردها فعال اقتصادی بودند و باید این نگرش تغییر کند.

وی با بیان اینکه این نگاه در طول زمان تغییر کرده است، توضیح داد: در شرایطی که در مقطعی از زمان زنان اجازه کار کردن نداشتند، این نگرش به تدریج تغییر کرده که برای بیشتر سهیم شدن زنان در فعالیت های اقتصادی باید در این زمینه صادقانه تلاش کرد.

این بانوی فعال اقتصادی در خصوص اتاق بازرگانی مطلوب گفت: اتاق مطلوب باید چون پدری دلسوز باشد و به طور کامل از بخش خصوصی حمایت کند و از نمایندگانی تشکیل شود که سواد اقتصادی داشته و از تغییرات روز دنیا آگاه باشد.

عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: یکی از مهمترین مشخصات نمایندگان اتاق مطلوب این است که تشکل ها و سندیکاهای دنیا را بشناسند، مضاف براینکه به طور کامل تولید و مشکلات آن را بشناسد.

وی سپس استقلال را یکی از مشخصه های اصلی نمایندگان دانست و تصریح کرد: اگر نمایندگان اتاق بازرگانی مستقل باشند، می توانند از بخش خصوصی در برابر مصوبات و تصمیماتی که به ضرر بخش خصوصی توسط دولت و مجلس اتخاذ می شود، دفاع کنند.

آقاجان زاده هوشیار با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا دیده نمی شود که در یک اتاق بازرگانی یک فرد 33 سال به عنوان نماینده حضور داشته باشد، اظهار داشت: اینکه چه کسی به عنوان عضو هیات نمایندگان وارد اتاق بازرگانی می شود مهم نیست، بلکه باید افرادی مستقل، دلسوز، متعهد، باتجربه و دارای دانش کافی وارد اتاق شوند.

وی با بیان اینکه اتاق فعلی کارایی کامل را ندارد، افزود: تمام گروه ها و نامزدها بر این باور هستند که باید اتاق تغییر و تحول داشته باشد و باید افردی وارد اتاق بازرگانی شوند که دارای علم اقتصاد و شجاعت بیان آنرا داشته باشند.

آقاجان زاده هوشیار گفت: منظور این نیست که اعضای هیات نمایندگان قبلی دارای سواد اقتصادی نیستند، اما افزایش نامزدها و گروه ها نشان دهنده این است که اتاق ضعف هایی دارد و باید اصلاح شود.

عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره اینکه افراد برای کسب رای تغییر گروه می دهند، شایسته و زیبنده فعالان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی نیست، تصریح کرد: افرادی که وارد اتاق بازرگانی می شوند باید فرصت داشته باشند تا برای حضور در اتاق و حمایت از کسانی که نمایندگی آنان را برعهده دارند، فعالیت کنند.

آقاجان زاده هوشیار خاطرنشان کرد: اینکه از نمایندگان دوره قبلی کارنامه عملکردی درخواست نمی شود، یک ضعف به شمار می آید، این موضوع باید از سوی انجمن ها، تشکل ها و رسانه ها مورد پیگیری قرار گیرد و بررسی شود تا صاحبان رای با نامزدها و افرادی که قرار است نمایندگی آنها را برعهده بگیرند، آشنا شوند.

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

(چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳) ۱۰:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها