چهارشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۳
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۵۹۸۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

شرکت‌های لبنی اسناد دلیل افزایش قیمت شیر را به سازمان حمایت تحویل دهند

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: به شرکت‌ها افزایش دهنده قیمت شیر و محصولات لبنی توصیه می‌کنم که گزارشات مالی، حسابرسی، فاکتورها و اسناد قیمت تمام شده محصولاتشان را به سازمان حمایت ارائه دهند تا مسئولان با بررسی آن تصمیم‌گیری کنند.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اعلام سازمان حمایت به شرکت‌های خاطی افزایش دهنده محصولات لبنی برای بازگشت به قیمت‌های قبلی، این شرکت‌ها چه وقت اقدام به کاهش قیمت می‌کنند، گفت: سازمان حمایت مستقیما با خود شرکت‌ها در تماس است و انجمن از این موضوع اطلاعی ندارد.

وی با بیان اینکه انجمن در جریان افزایش قیمت شرکت‌های تولید‌کننده شیر و فرآورده‌های لبنی نیست، گفت: نظارت بر مسائل اجرایی و قیمت‌گذاری این شرکت‌ها بر عهده ما نیست و انجمن در جریان مسائل مربوط به تغییر قیمت قرار نمی‌گیرد.

باکری با بیان اینکه انجمن یک دستگاه حاکمیتی نیست که بتواند بر صنایع لبنی نظارت کند، افزود: شرکت‌ها در صورت تمایل و پیگیری مسائل و مشکلاتشان را با انجمن در میان می‌گذارند و انجمن یک نقش هماهنگ‌کننده دارد.

دبیر انجمن صنایع لبنی تصریح کرد: به شرکت‌ها افزایش دهنده قیمت شیر و محصولات لبنی توصیه می‌کنم که گزارشات مالی و حسابرسی به انضمام فاکتورها و اسناد در رابطه با قیمت تمام شده محصولاتشان را به سازمان حمایت ارائه دهند تا مسئولان با بررسی آن تصمیم‌گیری کنند.

براساس این گزارش: در حالی که صنایع لبنی از خرید شیرخام تولید‌کنندگان به قیمت مصوب 1440 تومان به دلیل عدم کشش بازار امتناع می‌ورزند، قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی را برای سومین بار در سال جاری افزایش داده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: سرانه مصرف شیر در ایران با حدود 85 کیلوگرم نصف سرانه مصرف جهانی است و محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی هم یکی از دلایل سرانه پایین مصرف شیر در کشور را قیمت بالای محصولات لبنی عنوان می‌کند.

 

منبع: فارس
 
(چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳) ۱۰:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها