سه شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۳
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۵۹۴۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

برخورد با متخلفان افزایش قیمت لبنیات

سخنگوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان گفت: هیچ‌یک از برندهای لبنیات حق افزایش قیمت تا پایان سال را ندارند و با متخلفان برخورد می‌شود.

غلامرضا کاوه در پاسخ به اینکه اخیراً شاهد افزایش قیمت برخی محصولات لبنی از جمله شیر در بازار برای سومین‌بار در طول امسال هستیم و سازمان حمایت چه برخوردی با این مسئله به عنوان حامی حقوق مصرف‌کننده کرده است، گفت: هیچ افزایش قیمتی از نظر سازمان حمایت مورد قبول نیست و حتی در جلسه کارگروه تنظیم بازار که امروز برگزار شد، تأکید شد که تا پایان امسال هیچ یک از برندهای لبنی حق افزایش قیمت ندارند.

وی افزود: کارخانه‌های لبنی اگر به هر دلیلی درخواست افزایش دارند، باید مستندات خود را تا پایان سال به سازمان حمایت ارائه کنند، تا برای سال 94 این مستندات بررسی شده و تصمیم‌گیری شود. کاوه این را هم گفت که با آنهایی که طی هفته اخیر قیمت‌ فرآورده‌های خود را به یکباره افزایش داده‌اند، برخورد شده و برخی کارخانه‌ها هم قیمت‌ها را به حالت قبل برگردانده‌اند و در نهایت سازمان حمایت در چارچوب قانون با متخلفان برخورد می‌کند.

سخنگوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به اینکه برخی کارخانه‌ها برای جبران هزینه، به جای افزایش قیمت ، آن را با کم‌فروشی (کاهش وزن فرآورده) جبران می‌کنند و این سازمان چه فکری در این زمینه کرده است، گفت: اصحاب رسانه و مردم به عنوان چشم و گوش این سازمان در صورت مشاهده هرگونه تخلف به این شکل می‌توانند این سازمان را در جریان قرار دهند تا جلوی این گونه موارد را بگیریم، چرا که اکنون بازرسان سازمان به شدت بر نحوه فعالیت‌های واحدهای تولیدی نظارت دارند. به گفته کاوه شماره 124 به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایات و انتقادات هم‌وطنان نسبت به قیمت یا کیفیت محصولات و کالاهای که در سطح بازار عرضه می‌شود، می‌باشد.

 

 

 

 

 

فارس

(سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳) ۰۹:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها