دوشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۲۰
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۵۹۲۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

هزینه تبلیغات انتخاباتی اتاقی‌ها چقدر است؟

در حالی که برخی نامزدهای انتخابات اتاق بازرگانی تهران اعتقاد دارند افراد برای حضور در این انتخابات چندان هزینه‌ نمی‌کنند اما برخی شنید‌ه‌ها حاکی از این است که در دوره‌های پیشین برخی کاندیداها هزینه‌های چندین میلیونی کرده‌اند تا در انتخابات پیروز شوند.

یک روز از زمان آغاز تبلیغات کاندیداهای انتخابات اتاق بازرگانی تهران می‌گذرد، روزهایی که ممکن است هرکدام از نامزدهای انتخاباتی هزینه‌هایی را صرف معرفی خود و گروه خود کنند.

در این مورد مهدی پورقاضی‌، عضو فعلی هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و یکی از کاندیداهای انتخابات پیش‌رو به اقتصادنیوز گفت: میزان هزینه هر کاندیدا در انتخابات بسیار متفاوت است، ممکن است ازچند ده هزار تومان تا چند ده میلیون تومان هزینه کنند.

مسعود دانشمند، عضو دیگر هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران نیز در این مورد اظهار کرد: کاندیدا باید اخلاق مدار باشند، یعنی اخلاق حرفه‌ای، انتخاباتی و اخلاق اجتماعی خودشان را حفظ کنند، به این معنا که در تبلیغ خودشان بکوشند، نه در تخریب دیگران. توقعمان این است که کاندیدا خودشان را تبلیغ کنند، توانمندی‌های خودشان را بیان کنند، از تخریب دیگران خودداری کنند و در بحث‌هایی که می‌کنند وعده‌های دور از دسترس ندهند.

این کاندیداهای انتخابات اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی برای فعالیت در اتاق هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنند و حضور همه این افراد به صورت افتخاری است. هر شخصی که کاندیدا می‌شود و می‌خواهد در اتاق حضور بیابد معمولا باید کار و کاسبی داشته باشد و در حقیقت فعال اقتصادی باشند، بنابراین شخصی که می‌آید در اتاق‌ بازرگانی تهران باید بخشی از وقت فعال خودش را که در بنگاه‌های اقتصادی خودش صرف کند، بدون آنکه چشم‌داشتی و درآمدی از اتاق داشته باشد. بنابراین هزینه‌های آنچنانی کردن توجیه ندارد، فقط در حد اینکه عده‌ای از صاحب نظران و کاندیدا در سالنی حضور یافته و برنامه‌هایشان را ارائه کنند، طبیعی است که در آن سالن یک پذیرایی در حد معمول و متعارفش می‌تواند اتفاق بیافتد. بیش از این توجیه‌پذیر نیست.

جمشید عدالتیان، یکی دیگر از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران که او هم کاندیداهای انتخابات پیش‌رو است در مورد میزان هزینه‌ای که کاندیداها برای حضور در انتخابات می‌کنند به اقتادنیوز گفت: در انتخابات دوره هشتم اتاق‌ بازرگانی تهران کاندیداها با توجه به اخلاق باید عمل کنند و در عین رقابت رفاقت داشته باشند. من نمی‌دانم هرکدام از کاندیداها برای حضور در اتاق بازرگانی چقدر هزینه می کنند اما شنیده‌ام برخی کاندیدا زیاد هزینه می‌کنند.

در همین مورد فرهاد فزونی، کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی  درباره هزینه‌ای که برخی از کاندیداهای انتخابات اتاق‌های بازرگانی برای پیروزی در این انتخابات صرف می‌کنند، عنوان کرد: برخی از کاندید‌های اتاق بازرگانی تهران به دلیل شناخته شدن یک دینار هم برای حضور در اتاق بازرگان هزینه نمی‌کنند، مانند آقای آل‌اسحاق و دیگر افرادی که در این رده هستند.

وی تصریح کرد: اما یک عده هم هستند که هر چقدر جراید محترم پول بگیرند، باید هزینه کنند تا شناخته شوند.

در حالی که این کاندیداهای انتخابات اتاق بازرگانی تهران اعتقاد دارند افراد برای حضور در انتخابات اتاق بازرگانی چندان هزینه‌ نمی‌کنند اما برخی شنید‌ه‌ها حاکی از این است که در دوره‌های پیشین انتخابات اتاق بازرگانی برخی کاندیداها هزینه‌های چندین میلیونی کرده‌اند تا در انتخابات پیروز شوند.

 

 

 

 

آرزو ایوبی

(دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳) ۱۳:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها