دوشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۵۹۲۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
رئیس کمیسیون کشاورزی:

در شرایط مطلوبی هستیم

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی شرایط بازار محصولات کشاورزی در روزهای پایان سال را عادی، مطلوب و بدون بروز مشکلات توصیف کرد.

عباس رجایی با اشاره به آن‌چه در مورد آلودگی محصولات باغی مطرح می‌شود، گفت: این مشکلات بر اثر استفاده بی‌رویه از کودهای شیمیایی و در برخی از مناطق آب‌های آلوده ایجاد می‌شود که وزارت جهاد نیز به این موضوع ورود کرده و برای رفع این مشکل برنامه‌های مناسبی را در دستور کار خود دارد.

وی در خصوص افزایش قیمت برخی محصولات نیز اظهار کرد: هر ساله در آستانه‌ پایان سال و تقاضا این افزایش ایجاد می‌شود که البته منطقی نیست و برخی از سوداگری‌ها و سودجویی‌ها دلیل اصلی وقوع آن است، اما وضع تولید مرغ با برنامه‌های دولت و هدایت‌های مجلس مطلوب است و حتی در این ایام ما 30 درصد افزایش تولید مرغ داشتیم و قیمت فعلی واقعی نیست. در مجموع در شرایط مطلوبی هستیم و تزریق مرغ منجمد به بازار نیز در ایجاد شرایط مطلوب تاثیرگذار بوده است.

وی تصریح کرد: در حوزه تولید لبنیات نیز هیچ مشکلی وجود ندارد و افزایش قیمت‌های سالانه متاثر از موضوع یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی است که در بخش صنایع تبدیل لبنیات نمود پیدا کرده است، همچنین افزایش نرخ دستمزدها هم بر این موضوع بی‌تاثیر نبوده است.

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳) ۱۳:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها