دوشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۵۹۱۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ذبح شرعی در کشتارگاه‌های طیور خراسان جنوبی با نظارت کامل اعمال می‌شود

مسئول امور استان‌های نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: ذبح شرعی در کشتارگاه‌های طیور خراسان جنوبی مطلوب بوده و با نظارت کامل و دقیق اعمال می‌شود.

به نقل از روابط عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام ایمانی‌تبار در بازدید از دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار داشت: تلاش دامپزشکی در تامین غذای حلال و پاکیزه ستودنی است.
وی از فعالیت‌های دامپزشکی در تهیه گوشت حلال تقدیر کرد و گفت: با توجه به اهمیت مباحث ذبح شرعی در دین اسلام، تمام تلاش خود را می‌کنیم تا غذای حلال و پاکیزه به دست مردم برسد.
مسئول امور استان‌های نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: آنچه مسلم است محصول این تلاش‌ها در خلق و خوی مردم ظاهر می‌شود و به خاطر همین خداوند منان توصیه می‌کند که غذای حلال و طیب بخورید.
ایمانی‌تبار تصریح کرد: غذای حلال و طیب اثراتی دارد که شاید برای انسان قابل درک نباشد ولی خداوند که خالق انسان است تشخیص می‌دهد که صلاح و مصلحت انسان این است که غذای حلال و پاک بخورد.
وی رضایت مردم را عبادت دانست و افزود: تلاش‌های دامپزشکی علاوه بر تامین غذای بهداشتی برای مردم رضای خداوند را به همراه دارد.
مسئول امور استان‌های نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: هرچه عملکرد و تعاملات دستگاه‌های ذیربط بیشتر باشد، خدمت‌رسانی به مردم به شکل بهتری ارائه می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی نیز مباحث و نظارت‌های شرعی را در راستای مباحث بهداشتی دانست و گفت: بحث جمود نعشی معجزه‌ای الهی برای سالم‌سازی و بهداشتی شدن گوشت است که باعث از بین رفتن آلودگی‌های گوشت می‌شود مشروط به اینکه دام به طریقه اسلامی ذبح شود و خون لاشه تخلیه شود.
علیرضا رفیعی‌پور افزود: در کشور ما سهم کشاورزی از تولید ناخالص ملی حدود 25 درصد است که از این میزان حدود 45 درصد مربوط به دامپروری است که بیان این نکته نشان دهنده این است که دامپروری به نوعی مکمل بخش کشاورزی است.
وی با اشاره به اهمیت درج مشخصات بهداشتی بر رویه فرآورده‌های خام دامی گفت: هر نوع فرآورده پروتئینی فاقد مشخصات جمع‌آوری و ضبط می‌شوند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر تمام محصولات خام دامی تولیدی از جمله گوشت سفید، قرمز، آلایش خوراکی طیور و تخم‌مرغ با درج نام تجاری محصول به همراه مشخصات کامل تاریخ تولید و انقضای بسته‌بندی و به بازار عرضه می‌شود.
رفیعی‌پور درج مشخصات را در عرضه محصولات سالم به مصرف مهم توصیف کرد و در پیشگیری از تخلفات بهداشتی فروشگاه‌های عرضه موثر دانست.

وی از تمام شهروندان خواست از خرید فرآورده‌هایی که خارج از یخچال نگهداری می‌شوند خودداری کرده و ضمن تماس با شبکه دامپزشکی شهرستان مراتب را گزارش کنند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.

 

 

 

 

 

 

تسنیم

(دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳) ۱۰:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها