یکشنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۴:۰۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۵۹۰۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

رشد قیمت مرغ طعم کاهش نرخ تورم را تلخ کرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید تاثیر کاهش نرخ تورم در معیشت خانوارها لمس شود، گفت: بخشی از رشد قیمت کالاها در کشور ناشی از تاثیرات روانی و کاذب بوده بطور مثال رشد شدید قیمت مرغ می تواند زمینه ساز افزایش سایر قیمت اقلام خوراکی دیگر نیز شود.

روح‌الله بیگی ئیلانلو درباره کاهش نرخ تورم در کشور گفت: دولت در زمینه کاهش نرخ تورم تلاش هایی داشته اما باید پذیرفت در این زمینه باید حرکت جهادی تری صورت بگیرد.

نماینده مردم تکاب، میاندوآب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید پذیرفت مطلوب خانوار ها در کشور این است که کاهش نرخ تورم در زندگی و سفره خانوارها لمس شود بنابراین مسئولان باید زمینه انجام این مهم را فراهم کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: نرخ تورم با توجه به قیمت تعداد کالاهای متفاوت محاسبه می شود اما نکته این است که باید تلاش شود قیمت کالاهای اساسی در کنترل باشد.

بیگی ئیلانلو گفت: در ماه های پایانی سال چند کالا با رشد تقریبا شدید روبرو شده که این موضوع باعث شده مردم تاثیر کاهش نرخ تورم را در زندگی و معیشت خود احساس نکنند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت بخشی از رشد قیمت کالاها در کشور ناشی از تاثیرات روانی کاذب بوده بطور مثال افزایش قیمت مرغ  تا کیلویی بیش از 8 هزار تومان می تواند زمینه ساز افزایش سایر قیمت اقلام خوراکی شود.

بیگی ئیلانلو تصریح کرد: قوه قضائیه همچنان که در پرونده مربوط به معاون اول رئیس جمهور دولت گذشته ورود کرد باید پرونده های دلالان در بازارهای مختلف را مورد رسیدگی قرار دهد تا زیان های ناشی از فعالیت های دلالان به اقتصاد کشور خاتمه یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سازمان های نظارتی و ذی ربط مانند سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان باید با نظارت های موثر از رشد شدید قیمت ها جلوگیری کنند./

 

 

 

 

 

 

خانه ملت

(یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳) ۱۴:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها