یکشنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۵۸۷۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تفاهمنامه‌ سازمان حمایت با تشکل‌ها درصورت عدم مدیریت بازار لغو می‌شود

رئیس سازمان حمایت گفت: این سازمان در صورتی که انجمن‌ها در تنظیم بازار تخلفی مرتکب شوند و یا نتوانند بازار را مدیریت کنند، در تفاهمنامه های خود با آنها تجدیدنظر خواهد کرد.

سید محمود نوابی در رابطه با دلایل افزایش قیمت لبنیات که این روزها اعتراضاتی را از سوی مصرف کنندگان به دنبال داشته است، اظهار داشت: در هفته گذشته دو واحد لبنی اقدام به افزایش قیمت شیر کرده بودند که معاونت نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت در اسرع وقت به موضوع رسیدگی کرد و اقدامات لازم را انجام داد.
وی با اشاره به اینکه براساس ماده 102 قانون برنامه پنجم، سازمان حمایت اجازه دارد بخشی از اختیارات خود در حوزه نظارت بر قیمت و توزیع کالاها را به تشکل های غیر دولتی محول کند، افزود: بر همین اساس تفاهمنامه هایی را با انجمن های مختلف از جمله صنایع لبنی منعقد کردیم ولی این انجمن بدون هماهنگی با سازمان حمایت اقدام به افزایش قیمت برخی از محصولات لبنی کرد، به همین دلیل با برخورد سازمان قیمت ها به نرخ قبلی برگشت پیدا کرده است.
نوابی اضافه کرد: در حال حاضر اگر مصرف کنندگان با افزایش قیمتی در حوزه لبنیات روبه رو شدند آن را در اسرع وقت به سازمان حمایت اعلام کنند.
رئیس سازمان حمایت با اشاره به اینکه این سازمان در صورتی که انجمن‌ها در تنظیم بازار تخلفی مرتکب شوند، در تفاهمنامه های خود با آنها تجدیدنظر خواهد کرد، تصریح کرد: اگر انجمن ها توان مدیریت بازار را نداشته باشند ما تفاهمنامه های آنها را مثل انجمن صنایع لبنی ملغی خواهیم کرد.

 وی با اعلام اینکه در بازار مرغ نیز سازمان نظارت لازم را انجام می دهد، گفت: در آخرین گزارشات دریافتی با توزیع مرغ شرکت پشتیبانی امور دام بازار به سمت آرامش حرکت کرده است اما این امر برای ما هنوز قانع کننده نیست زیرا باید سریع تر به این موضوع رسیدگی می شد. اگر وزارت جهاد کشاورزی سریع تر عمل می کرد شرایط بازار مرغ این گونه نمی شد.

 

 

 

 

 

تسیم

(یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳) ۰۹:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها