یکشنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۳
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۵۸۷۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

صادرات 60 هزارتن شیرخشک در دستور کار است

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای حمایت از صنایع لبنی و جلوگیری از بروز چالش در بازار، برنامه صادرات حدود 60 هزار تن شیرخشک ناشی از خرید تضمینی شیرخام در دستور کار وزارت جهادکشاورزی قرار دارد.

حسن رکنی افزود: امسال برای جبران بخشی از خسارت و مشکلات دامداران دولت وارد عمل شد تا مازاد شیر خام دامداران را با قیمت مصوب 1440 تومان خریداری و به شیرخشک تبدیل کند.

وی اظهار داشت: در همین راستا سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان از پتانسیل های خود و وزارت جهادکشاورزی علیرغم نبود ابزارهای قانونی کافی استفاده کرد تا دامداران بیش از این دچار ضرر و زیان نشوند.

به گفته وی، در حال حاضر بین 50 تا 60 هزار تن شیرخشک از مازاد شیر خام کشور به این محصول تبدیل شده که تاکنون موفق شده ایم آن را ساماندهی و صادر کنیم.

وی تصریح کرد: قصد داریم بخش عمده شیرخشک تولیدی صرف صادرات شود تا صنایع لبنی و بازار داخلی دچار چالش نشود.

معاون وزیر جهادکشاورزی درباره یارانه شیرخام سال 94 نیز گفت: تاکنون به غیر از یارانه شیرخام مربوط به سه ماهه اول سال 93 (یارانه بهار) مبلغی به این بخش برای یارانه شیرخام تابستان (سه ماهه دوم سال) اختصاص نیافته اما جهت گیری دولت حمایت از تولید شیر و تولیدکنندگان این بخش است.

رکنی افزود: مبلغ یارانه شیر خام که برای سه ماهه اول سال 93 درنظر گرفته شده بود هم اکنون درحال پرداخت است.

وی ادامه داد: تشکل های دامداران موضوع تخصیص یارانه شیر خام سالجاری مربوط به تابستان و شش ماهه دوم سال را از مراجع ذیربط همچون کارگروه هدفمندی یارانه ها پیگیری می کنند و تاکنون نتیجه ای برای بعد از سه ماهه اول سال پیرامون پرداخت یارانه شیر به دامداران ابلاغ نشده است.

وی گفت: برای سال 94 نیز دولت از دامداران حمایت می کند اما نحوه حمایت به مقطع زمانی و شرایط تولید کنندگان بستگی دارد.

 

 

 

 

ایرنا

(یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳) ۰۹:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها