یکشنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۳
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۵۵۸۷۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

شیرینی نوروز را یک هفته قبل از عید خریداری کنید

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از مردم خواست تا از خرید شرینی برای ‌نوروز از هم اکنون اجتناب کنند و بهترین فرصت برای خریداری شیرینی ‌نوروز را یک هفته قبل از عید دانست.

بهمن خدادادیان  با توصیه به اینکه مردم حتما شیرینی و شکلات مورد نیاز خود را از مراکز معتبر خریداری کنند، اظهار کرد: متاسفانه در ایام مانده به عید نوروز به جهت افزایش تقاضای شیرینی و شکلات در بازار، دوره‌گرده‌ها و نیز برخی صنوف دیگر اقدام به توزیع شرینی و شکلات می‌کنند.

وی اظهار کرد: این امر موجب می‌شود تا شرینی و شکلات‌هایی که غیر بهداشتی هستند در سطح بازار عرضه شود و به همین جهت از مردم تقاضا داریم تا حتما شیرینی و شکلات را از مراکز معتبر خریداری کنند.

خدادادیان همچنین از مردم خواست تا از خرید شرینی برای ‌نوروز از هم‌اکنون اجتناب کنند و بهترین فرصت برای خریداری شیرینی ‌نوروز را یک هفته قبل از عید اعلام کرد.

وی افزود: شیرینی‌های خامه‌ای و مربایی فسادپذیری بالایی داشته و با نگهداری بیش از چند روز کپک می‌زنند، از همین رو توصیه ما این است افراد حتی‌المقدور از خرید این نوع شیرینی‌ها خودداری کرده و در صورت خریداری در دو سه روز آخر مانده به تعطیلات نوروزی این کار را انجام دهند.

وی بهترین شیرینی برای عید را شیرینی‌های نخودی عنوان کرد و افزود: این نوع شیرینی‌ها فسادپذیری کمتری داشته و درصورت مناسب‌بودن شرایط نگهداری می‌توان آنها را تا یک سال نیز نگهداری کرد.

این کارشناس بهداشت با بیان اینکه با آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی از ابتدای اسفندماه تمامی مراکز عرضه موادخوراکی به دقت رصد می‌شوند، اظهار کرد: در حال حاضر دپوی شیرینی‌خشک شروع شده، اما هیچ یک از کارگاه‌های شیریی‌پزی در حال حاضر حق دپوی شیرینی‌های خامه‌ای و تر را ندارند.

خدادادیان اظهار کرد: در صورت دپوی این نوع شیرینی‌ها، واحد متخلف بلافاصله پلمب شده و در این زمینه هیچگونه اغماضی نخواهد شد.

کارشناس مسئول بهداشت‌محیط مرکز شهرستان کرمانشاه همچنین در خصوص خرید انواع شکلات، توصیه کرد: افراد از خرید شکلات‌های فله‌ای خودداری کرده و آنها را بصورت بسته‌بندی با داشتن آرم استاندارد و سلامت خردیداری کنند.

وی افزود: افراد چنانچه تمایل به خرید فله‌ای این محصولات دارند، بهتر است برای خرید به مراکز معتبر مراجعه کنند.

وی به مشکل عرضه نان‌برنجی در حاشیه جاده‌های استان نیز اشاره و تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد دوره‌گرد در حاشیه جاده‌ها با تبلیغ خرید سوغات کرمانشاه اقدام به عرضه نان‌برنجی می‌کنند که سلامت این محصولات به هیچ عنوان تایید شده نیست.

کارشناس مسئول بهداشت‌محیط شهرستان کرمانشاه اظهار کرد: در این بسته‌ها از رنگ‌های شیمیایی به جای زعفران و نیز طعم‌دهنده‌ها به جای روغن حیوانی استفاده می‌شود که استفاده از این مواد در دُزهای غیرمجاز خاصیت سرطان‌زایی و حالت تجمعی در بدن دارند و در درازمدت می‌تواند با تجمع در کبد موجب سرطان‌کبد و نیز سرطان‌معده شوند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در نمونه‌برداری‌های صورت گرفته از این بسته‌ها انواع میکروب‌ها از جمله "سالمونلا" و "اِکُلای" در آنها مشاهده شده است.

 

 

 

 

 

ایسنا

(یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳) ۰۹:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها