یکشنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۸:۵۱
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۵۸۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

یارانه شیر تا پایان سال به حساب دامداران واریز می‌ شود

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از ذخیره بیش از 150 هزار تن مرغ منجمد در کشور خبر داد و گفت: یارانه شیر تا پایان سال به حساب دامداران واریز می‌ شود.

حسن رکنی در نشست بررسی مسائل و مشکلات بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان های گرمسار و آرادان اظهار کرد: این حجم از مرغ های ذخیر شده، جایگزین مرغ های وارداتی شده است.

وی گفت: این میزان ذخیره مرغ برای کمک به تولید ملی و مواقعی که عرضه با تقاضا همگن نیست ذخیره شده که این امر نشان دهنده روند رو به رشد تولیدات داخلی است که خود جای تقدیر از بهره برداران دارد.

برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی برای صادرات دام های کوچک
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 65 هزار تن مرغ مازاد بر مصرف صادر شده است.

رکنی تصریح کرد: سال گذشته بحث واردات 50 هزار تن مرغ از خارج کشور بود اما با همت تولید گران در سال گذشته حدود 50 هزار تن صادرات مرغ داشتیم که این رقم امسال به 60 هزار تن رسیده است.

خرید شیر دامداری‌ها بر اساس قیمت ستاد تنظیم بازار
وی در ادامه با اشاره به نحوه پرداخت یارانه شیر و تحویل به موقع نهاده های مدت دار، از پیگیری برای عملیاتی شدن خرید شیر بر اساس قیمت ستاد تنظیم بازار خبر داد و گفت: اگر با همان قیمت واقعی که توسط ستاد تنظیم اعلام شده بود شیر از بهره‌برداران خریداری می شد این مشکلات به وجود نمی آید.

یارانه شیر به دست تولید کننده نرسید
رکنی ادامه داد: عملیاتی نشدن این موضوع می تواند به ضرر دامداران باشد زیرا هزینه ها افزایش یافته است و این افزایش نباید بر عهده دامداران باشد و باید با قیمت از دامداران خریداری کرد.

صادرات 450 هزار راس دام در سال
وی افزود: طی سه ماهه اول امسال بخش زیادی از یارانه ها به دست تولید کننده نرسیده لذا تلاش ما بر این بوده که یارانه مستقیما به حساب دامداران واریز شود که تا پایان سال عملی خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از صادرات 450 هزار راس دام در سال 93 خبر داد و گفت: تعاونی ها و تولید کنندگان باید به فکر صادرات دام های سبک و سنگین باشند.

 

 

 

 

 

ایسنا

(یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳) ۰۸:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها