یکشنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۸:۴۷
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۵۸۶۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

تعاون روستایی و بازرگانی دولتی گندم کشاورزان را به موقع تحویل و وجه رابپردازند

وزیر جهادکشاورزی گفت: سازمان تعاون روستایی و شرکت بازرگانی دولتی ایران باید گندم را به موقع از کشاورزان تحویل و به مراکز ذخیره سازی محل انتقال داده و وجه کالاهای خریداری شده را سریع پرداخت کنند.

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران، محمود حجتی در همایش سراسری مدیران ستادی و شرکت های غله و خدمات بازرگانی مناطق و استانهای شرکت بازرگانی دولتی ایران، اظهار داشت: حفظ ذخایر راهبری گندم، برنج، روغن و شکر به شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات پیش روی خرید تضمینی گندم، تامین منابع مورد نیاز خرید است و بابت تخصیص منابع مالی به بانک ها وزارت جهادکشاورزی همچنان تاوان می دهد.

حجتی افزود: فشارهایی بر شرکت بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام حاکم است که چنانچه محاسبات خرید گندم و هزینه های آن مشخص شود، این مشکل برطرف می شود.

وزیر جهادکشاورزی خطاب به مدیران ستادی شرکتهای غله و خدمات بازرگانی مناطق و استانهای شرکت بازرگانی دولتی ایران، گفت: نقش این شرکتها باید در تولید و مصرف نقش بنگاهی باشد و در زمان های لازم از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان حمایت کنند.

به گفته وی، شرکت بازرگانی دولتی ایران باید دربحث درآمد و هزینه ها و انجام وظایف عملکردی در خصوص تک تک کالاهای اساسی، نقش بنگاهی داشته باشد و با به رسمیت شناختن حق مردم و رعایت عدالت، عملکرد خود را در جهت جلب رضایت خدا و مردم قرار دهد.

حجتی افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران در عملکرد خود حتی در بخش گندم نیز می تواند بنگاهی عمل کند و قضاوت های منفی در خصوص عملکرد در این حوزه وجود دارد که باید گام به گام با عملکرد مثبت آنها را رفع کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: ساماندهی عوامل خرید تضمینی گندم موجب شود تا عملیات خرید تضمینی در سال آینده نیز به مانند سال گذشته و بهتر از آن انجام شود.

حجتی تصریح کرد: وزارت جهادکشاورزی برای سال آینده به منظور خرید گندم گام های خوبی برداشته و برای تامین نقدینگی گندم دغدغه ای ندارد، بلکه مشکل در پرداخت ها وجود دارد.

وی مدیریت هوشمند را لازمه عملکرد در حوزه کالاهای اساسی مانند روغن، برنج و شکر اعلام کرد و افزود: منابعی که دراختیار است ، مزیت نسبی در بازار داشته و می توان با یک مدیریت هوشمند، کالاهای خود را با سودهی در بازار عرضه کرد.

حجتی، ظرفیت های بالای ذخیره سازی ایجاد شده در کشور را یادآور شد و گفت: به رسمیت شناختن حق مردم و رعایت عدالت و انصاف سر لوحه کار خدمتگزاران در این حوزه است.

وزیر جهادکشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود به کیفیت نان پرداخت و اظهار داشت: مواد اولیه، کارخانجات آرد و نانوا در کیفیت نان موثرند، به این لحاظ مرکز پژوهشکده غلات باید با موسسه بذر و نهال همکاری کند و ظرفیت ها و قابلیت های پایش در پژوهشکده غلات و موسسه بذر و نهال در یک مسیر قرار گیرند تا در عملکرد اثرگذار بوده و به نفع جامعه قدم بردارند.

مجری طرح گندم کشور به تازگی گفت: 6 میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور زیر کشت گندم قرار گرفت و از این میزان دو میلیون و 350 هزار هکتار گندم آبی و سه میلیون و 350 هزار هکتار دیم است.

سطح زیر کشت گندم امسال نسبت به سال قبل 2.6 درصد افزایش نشان می دهد.
(یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳) ۰۸:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها