شنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۶:۲۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۵۸۶۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

نگرانی از بیوتروریسم غذایی وجود ندارد

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: نگرانی درمورد قرار گیری در معرض بیوتروریسم غذایی به بهانه تحولات سیاسی وجود ندارد.

دکتر هدایت حسینی افزود: بیوتروریسم در مباحث پدافند غیرعامل از نکات بسیار مهم کشور است که به هر طریقی می تواند مطرح باشد، به همین دلیل واردات فراورده های غذایی صرفا از منابع ثبت شده و دارای شناسه مجاز است.

وی با بیان اینکه تاکنون در محصولات تحت نظارت سازمان غذا و دارو به مورد خاصی از بیوتروریسم برنخورده ایم، ادامه داد: اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی، ورود محصولات به چرخه واردات را بگونه ای نظاممند کرده که هیچ تهدیدی نتواند متوجه آن باشد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: البته مرزهای وسیع جنوبی، شرقی و غربی کشور با همسایگان و معضل قاچاق مواد غذایی، مساله مهمی است که باید برای آن چاره اندیشید.

حسینی افزود: پیرو همین نگرانی ها نیز اخیرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانونی مصوب کرده اند که برای مبارزه با کالاهای قاچاق دست را باز گذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه قانون مصوب مجلس بسیار اطمینان بخش است، تاکید کرد: نگرانی درمورد قرار گیری در معرض بیوتروریسم غذایی، به بهانه تحولات سیاسی وجود ندارد.
(شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳) ۱۶:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها