جمعه / ۸ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۹
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۵۸۱۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

فضای را برای فعالان اقتصادی ایران درسلیمانیه آماده می کنیم

معاون عمرانی وبازرگانی استانداری سلیمانیه عراق گفت : فضای مناسبی برای فعالیت و حضور پر رنگ فعالان بخش تجاری واقتصادی کردستان ایران درسلیمانیه فراهم می کنیم.

 یاسین رحیم فرج شامگاه پنجشنبه درآیین افتتاح شورای مشترک اتاق های بازرگانی سنندج وسلیمانیه در سنندج افزود : ما دراتاق بازرگانی سلیمانیه توانسته ایم حیاتی دوباره به ارتباطات هر دو طرف کردستان وسلیمانیه بخصوص در زمینه تجاری ببخشیم.

وی با بیان اینکه هدف ما ازسفر به استان کردستان گسترش روابط دوطرف است ،گفت: از زمانی که با اتاق بازرگانی سنندج ارتباط داریم نخستین بار است درمرز جمع شده وتصمیم گیری های لازم برای گسترش روابط انجام می شود.

معاون عمرانی وبازرگانی استانداری سلیمانیه عراق اظهارامیدواری کرد گسترش این ارتباطات منجر به رفع وریشه کن شدن مشکلات شده و یا به نتیجه قابل قبول برسد.

او افزود : ما بعنوان نمایندگان اتاق بازرگانی سلیمانیه اعلام آمادگی می کنیم که هر قراردادی از سوی اتاق سنندج به دستمان برسد به عنوان یکی از اعضای خود به حساب آورده و آن را بررسی کنیم.

یاسین رحیم فرج گفت: ما این آمادگی را داریم مشکلات فعالان کردستانی که درسلیمانیه فعالیت دارند ودرجهت ثبت شرکت های بازرگانی خود دچار مشکل هستند را رفع کنیم.

وی اظهارکرد: ما علاقه مند هستیم کردستان گام های عملی تری را برای گسترش روابط برداشته وحضور پررنگ تری در نمایشگاه های سلیمانیه نیز داشته باشد.

معاون عمرانی و بازرگانی استاندار سلیمانیه عراق افزود: ما بنا داریم درنمایشگاه هایی که درکردستان عراق برپا می شود فضایی خوب و مناسب برای فعالان بخش تجاری کردستان فراهم کنیم.

وی گفت : آماده هرگونه همکاری در راستای انجام مناسبت های اقتصادی دوطرف هستیم وهمچنین این آمادگی را داریم که برای سرمایه گذاران این استان شرکت نمایشگاه خصوصی ایجاد کرده واین کار را با قیمتی پایین تر انجام دهیم.

یاسین رحیم فرج اظهارکرد: دکتر آسو فریدون، استاندار سلیمانیه ازما خواسته است که ماهانه گزارشی ازمشکلات مرز باشماق ارائه داده و برای آن راه حل پیدا کنیم.

استاندار سلیمانیه ازروزچهارشنبه به استان کردستان سفر کرده است و تا روز جمعه هشتم اسفند در استان حضور دارد.

استان کردستان درچهار شهرستان بانه، مریوان، سروآباد و سقز 227 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

مبادلات تجاری ایران با اقلیم کردستان عراق در سال جاری به شش میلیارد دلار رسیده است.

 

 

 

 

 

ایرنا

(جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳) ۱۱:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها