جمعه / ۸ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۵۸۱۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
رجایی

گسترش مناسبات با عراق، می‌تواند بخشی از مسائل اقتصادی کشور را برطرف کند

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افزایش و گسترش مناسبات اقتصادی بین ایران و عراق می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را برطرف کند گفت: این مساله قطعا اثرات مستقیمی بر روی توسعه روابط اقتصادی و فعالیت بازرگانان خواهد داشت.

عباس رجایی  اظهار کرد:‌ ارتباطات میان دو ملت ایران و عراق امروز یکی از موضوعات جدی است که می‌تواند در تمامی ابعاد اعم از سیاسی، نظامی، اقتصادی و ... مطرح شود و این خود حکایت از این دارد که اهمیت و جایگاه این دو کشور روز به روز در حال گسترش است.

وی افزود: مناسبات منطقه‌ای ما به عنوان دو کشور بزرگ و اتحاد میان این دو می‌تواند در بسیاری از معادلات منطقه‌ای و جهانی موثر باشد. درواقع ما به لحاظ ابعاد اقتصادی خوشبختانه شرایطی را داریم که می‌توانیم صادرات غیرنفتی خود را به این کشور گسترش دهیم.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه حجم مبادلات میان دو کشور مذکور حدود 20 میلیارد دلار طراحی شده است اظهار کرد: معتقدم ما می‌توانیم بیشتر از اینها نیز حجم مبادلات را گسترش دهیم زیرا امروزه در کشور ما در حوزه وسائل خانگی، صنعتی،‌ ماشین آلات و ... شرایط مطلوبی وجود دارد که می توانیم روابط خوبی با این کشور داشته باشیم.

رجایی خاطرنشان کرد: بنابراین هر چه قدر مناسبات اقتصادی را گسترش دهیم می توانیم بسیاری از مسائل اقتصادی خود را مرتفع کنیم.

وی با اشاره به حوزه زیارتی و وجود عتبات در این کشور گفت: این موضوع نیز برای ما اهمیت حیاتی دارد و بر این مبنا بخشی از صادراتی که از ایران صورت می‌گیرد به نوعی مجددا در خدمت مردم خودمان به دلیل سفرهایی که انجام می‌شود، قرار می‌گیرد.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه هر چقدر شرایط صادرات تسهیل شود بازرگانان ما می‌توانند راحت تر فعالیت‌های خود را دنبال کنند، گفت: تاثیر مستقیم این امر در پروتکل‌ها، یادداشت‌ها و تفاهم‌نامه های میان دو کشور مشهود خواهد بود و می تواند اثرات مستقیمی بر روی توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی داشته باشد.

 

 

 

 

 

ایسنا

(جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳) ۱۰:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها