چهارشنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۲۷
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۵۷۸۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

روایت دبیر سابق اتاق تهران از بداخلاقی‌های انتخاباتی

دبیر کل سابق اتاق بازرگانی تهران با اشاره به برخی بداخلاقی‌های انتخاباتی در دوره‌های قبل از جمله تبلیغات کاندیداها در محل رای‌گیری و پذیرایی برخی کاندیداها از رای‌دهندگان برای جذب رای اظهار امیدواری کرد که با رعایت قوانین یک انتخابات سالم برگزار شود.

گفت‌وگوی اقتصادنیوز با محمدمهدی راسخ؛روایت دبیر سابق اتاق تهران از بداخلاقی‌های انتخاباتیچهارشنبه، ششم اسفند 1393 - 12:53 عصر
دبیر کل سابق اتاق بازرگانی تهران با اشاره به برخی بداخلاقی‌های انتخاباتی در دوره‌های قبل از جمله تبلیغات کاندیداها در محل رای‌گیری و پذیرایی برخی کاندیداها از رای‌دهندگان برای جذب رای اظهار امیدواری کرد که با رعایت قوانین یک انتخابات سالم برگزار شود.
مهدی راسخ در گفت‌وگو با اقتصادنیوز اظهار کرد: با توجه به تجربه‌ای که در انتخابات چهار سال گذشته داشتم، از مهمترین‌ چالش‌هایی که در انتخابات اتاق بازرگانی تهران وجود دارد رعایت کامل قوانین مربوطه است. از جمله مسایل قانون این است افرادی که واجد شرایط هستند رای دهند و رای دهندگان خودشان شخصا حضور داشته باشند و نگذارند افراد دیگری به جای آنها رای دهد.

وی ادامه داد: همچنین باید شرایط یکسانی را که در آیین‌نامه قید شده حتما کنترل کنند، یکی از مسایل بسیار مهم احراز هویت فردی است که باید حتماً انجام شود، دوم اینکه دوره‌های قبل متاسفانه بعضی از افرادی که داوطلب انتخابات بودند تمام وقت در محل رای‌گیری حضور داشتند، که این کار درستی نیست و خلاف قانون انتخابات اتاق بازرگانی است و هیچ یک از اعضایی که داوطلب هستند نباید آنجا حضور داشته باشند.

دبیر کل سابق اتاق بازرگانی تهران در ادامه عنوان کرد: کاندیداها اجازه دارند رای داده و محل رای گیری را ترک کنند. باید از همه اعضایی که برای هیات نمایندگان ثبت‌نام کرده‌اند درخواست شود حتما قوانین به طور دقیق رعایت شود و هیچ کدام از کاندیداها در محل را‌ی‌گیری حضور نداشته باشند.

وی افزود: نکته بعدی این است که طبق قانون از 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات، تبلیغات ممنوع است، این را باید به جد انجمن نظارت و انتخابات هر شهرستانی مورد توجه قرار دهد، دیده شده که در محل ورود به رای‌گیری، محل‌هایی را قرار می‌دادند که اول رای‌دهندگان را دعوت و پذیرایی کرده و سپس لیستی را در اختیارشان قرار می‌دادند و راهی محل رای‌گیری می‌کردند یا در محل رای‌گیری به شهود مختلف تبلیغات انجام‌ می‌دهند. باید به طور جدی با آنها برخورد شود که به هیچ وجه  هیچ‌گونه تبلیغاتی صورت نگیرد و اعضای داوطلب هیات نمایندگان هم خودشان و افراد وابسته به آنها در محل رای‌گیری تبلیغات نکنند.

دبیر کل سابق اتاق تهران تصریح کرد: نکته بعدی، در دوره قبل به درخواست تعدادی از گروه‌ها نمایندگانی به عنوان ناظر حضور داشتند، گر چه ما برای این ضرورتی نمی‌بینیم، ولی اگر ناظری معرفی شود، آن شخصی که می‌خواهد نظارت کند خودش نباید خواستار حضور در هیات نمایندگان باشد، چرا که به این بهانه که ناظر هستند در تمام مدت رای‌گیری در آنجا حضور پیدا می‌کنند که خودش یک نحوه تبلیغ برای آن فرد است.

وی ادامه داد: با رعایت این موارد که بسیار مطالب مهمی است یقیناً یک انتخابات سالم وخوبی برگزار خواهد شد.

راسخ در پایان بر اعمال قانون و کنترل دقیق اجرای قانون توسط اعضای هیات نظارت بر انتخابات هر شهرستان و نهایتا انجمن نظارت بر انتخابات کشور تاکید کرد.
(چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳) ۱۳:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها