چهارشنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۶
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۵۷۸۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

‌گوشت مرغ ‌به سفره‌ها برمی‌گردد

گوشت مرغ که از چند سال گذشته یکی از اقلام مصرفی مهم در سفره‌های مردم شده بود، از ماه گذشته قیمت آن افزایش پیدا کرد و این امر موجبات نارضایتی مردم را به وجود آورد.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، با اشاره به اینکه این سازمان با افزایش قیمت گوشت مرغ از ماه گذشته اقدام به توزیع گوشت مرغ منجمد کرد، گفت: این سازمان توزیع گوشت مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم 60هزار و 500کیلوگرم را در دستور کار خود قرار داد.

حبیب الله بورسلانی افزود: از سوی دیگر از روز گذشته 50تن مرغ منجمد توسط کارگزار در بورس به فروش رفت که این امر نیز در کاهش قیمت گوشت مرغ تاثیر گذار خواهد بود.

وی ادامه داد: با ورود گوشت مرغ منجمد به مقدار زیاد، قیمت گوشت مرغ گرم نیز کاهش خواهد یافت.

بورسلانی با بیان اینکه در روز گذشته هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم در شهر تهران به قیمت 69هزار و 500ریال به فروش رفته است، اظهار کرد: این امر در روند کاهش قیمت در این استان نیز تاثیر گذار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه قیمت گوشت مرغ گرم در استان امروز کاهش یافته است، بیان کرد: مردم امروز هر کیلوگرم گوشت گرم را با قیمت 79هزار ریال خریداری کردند، این در حالیست که این قیمت در دو روز گذشته 81هزار ریال بوده است.

این مقام مسئول توضیح داد: همچنین قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم در کشتارگاه طی امروز به 75هزار ریال و قیمت مرغ زنده به 55 هزار ریال رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان آمادگی دارد تا مرغ منجمد را از طریق بورس با قیمت هر کیلوگرم 45هزار ریال در اختیار مردم قرار دهد.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: اما مهمترین مشکلی که در زمینه مصرف گوشت مرغ در این استان وجود دارد، این است که شهروندان تمایلی به مصرف گوشت مرغ منجمد ندارند و این امر آن‌ها را در زمان افزایش قیمت گوشت مرغ گرم با مشکل مواجه می‌کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی گفت: طی اسفندماه و ایام نوروزی با کمبود گوشت مرغ مواجه نخواهیم بود.

یحیی نیکدل با اشاره به اینکه در حال حاضر ذخیره‌سازی گوشت مرغ منجمد به اندازه کافی انجام شده است، افزود: مکان‌هایی همانند پادگان‌ها و خوابگاه‌های دانشگاه‌ها در حال حاضر می‌توانند این گوشت را با قیمت هر کیلوگرم 49هزار ریال خریداری کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن عاملان فروش گوشت مرغ نیز می‌توانند این کالا را با قیمت 55هزار ریال خریداری و با قیمت 59هزار ریال به فروش برسانند.

نیکدل با اشاره به اینکه ذائقه‌های مردم در خصوص مصرف گوشت مرغ گرم و یا منجمد متفاوت است، اظهار کرد: عدم پشتیبانی مردم از خرید گوشت مرغ منجمد موجب شده عاملان فروش نیز استقبال چندانی برای خرید آن نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: این درحالیست که گوشت مرغ منجمد نیز به لحاظ برخورداری از مواد پروتینی مانند گوشت مرغ گرم است و هیچ مشکلی در آن وجود ندارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه توزیع گوشت مرغ منجمد در حال حاضر به دلیل بالارفتن قیمت گوشت مرغ گرم و تنظیم بازار است، توضیح داد: قیمت گوشت مرغ گرم به علت وقفه در جوجه ریزی افزایش یافت.

وی با ذکر اینکه میزان تولید گوشت مرغ در این استان به اندازه نیاز مردم آن نیست، افزود: ذخیره سازی از طریق واردات گوشت از استان‌های گلستان، خراسان رضوی و سبزوار انجام شد.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان‌شمالی نیز در خصوص فواید گوشت مرغ منجمد اظهار کرد: امروزه در تمامی کشورهای پیشرفته به دلیل افزایش ضریب سلامت و جلوگیری از مخاطرات بهداشتی گوشت را به صورت یخ زده توزیع می‌کنند.

دکتر حمید رمضانی با ذکر اینکه گوشت برای از بین رفتن تمام آلودگی و از بین رفتن عوامل بیماری‌زا در دمای منهای 18درجه سانتی گراد یخ زده می‌شوند، گفت: اما این امر تاثیری در خواص آن ندارد.

وی ادامه داد: اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که گوشت‌های مرغ منجمد شده در این استان بیش از حد استاندارد است.

رمضانی تاکید کرد: باید وزن گوشت‌های مرغ منجمد در حد استاندارد باشد تا شهروندان مجبور به تکه تکه کردن آن نباشند.

 

 

 

 

 

ایسنا

(چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳) ۱۲:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها