چهارشنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۵
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۵۷۷۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

علت گرانی برخی فرآورده‌های لبنی در بازار

دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه اصل عرضه و تقاضا مبنای قیمت کالا در بازار است، گفت:بر این اساس، شرکتی قیمت محصولاتش را افزایش می‌دهد و شرکت دیگری با تخفیف اجناس خود را عرضه می‌کند.

رضا باکری  در مورد افزایش قیمت برخی محصولات لبنی در روزهای اخیر اظهار داشت: اصل عرضه و تقاضا و رقابت آزاد مبنای قیمت کالا در بازار است و بر این اساس، شرکتی قیمت محصولاتش را افزایش می‌دهد و شرکت دیگری با تخفیف اجناس خود را عرضه می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند و مصرف کننده در این میان باید انتخاب‌گر باشد، گفت: یک تئوری غلط تحت عنوان تثبیت قیمت در اذهان وجود دارد، این تئوری که هیچ انطباقی با بازار ندارد جایگزین قانون عرضه و تقاضا و رقابت آزاد شده و طبیعی است که با این پیش فرض همیشه نتایج غلط به دست می‌آید.

باکری افزود: به عنوان مثال، بنگاهداری که مردم برند آن را انتخاب کردند و تقاضا برای آن زیاد شده، قیمت‌اش را بالا برده اما برند دیگری که تقاضا برای آن کم است، محصولاتش را با تخفیف عرضه می‌کند.

وی ادامه داد: در این میان، مردم حق انتخاب دارند و می‌توانند کالای مورد نیازشان را از شرکتی خریداری کنند که محصولاتش را با تخفیف عرضه می‌کند، در نتیجه برند دیگر نیز مجبور به کاهش قیمت کالای خود می‌شود.

به گزارش مهر، روز گذشته معاون وزیر جهادکشاورزی در جمع خبرنگاران گفت: هیچ افزایش قیمتی در مورد خرید شیر خام از تولیدکنندگان اتفاق نیفتاده و دستگاه‌های نظارتی باید افزایش قیمت فرآورده های لبنی را در بازار بررسی کنند.

 

 

 

 

 

مهر

(چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳) ۱۰:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها