چهارشنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۵۷۶۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

خرید محصول گوجه‌کاران بوشهری با دستور وزیر جهاد کشاورزی

محصول گوجه‌کاران بوشهری با دستور وزیر جهاد کشاورزی خریداری می‌شود.

چند روزی است گوجه کاران استان بوشهر که این روزها فصل برداشت محصولشان است با مشکل نبود مشتری رو به رو هستند.

فرا رسیدن زمان برداشت محصول استان های و عرضه فراوان گوجه فرنگی در بازار داخلی از یک سو و از سوی دیگر صادر نشدن این محصول به خارج از کشور باعث شد قیمت گوجه فرنگی بسیار کاهش یابد و گوجه کاران بوشهری نتوانند برای محصولشان، مشتری پیدا کنند.

بعضی از کشاورزان هم که  مزرعه خود را رها کرده اند.

استاندار بوشهر گفت:  به دنبال پیگیری استاندار برای حل مشکل گوجه کاران استان ،  وزیر جهاد کشاورزی ،  سازمان تعاون روستایی کشور را مکلف کرد از پایان این هفته گوجه‌فرنگی کشاورزان استان بوشهر را  برای ایجاد تعادل در بازار خریداری کند.

سالاری افزود: بر اساس توافق‌های صورت گرفته با وزارت جهاد کشاورزی ،  قیمت خرید 300 تومان به ازای هر کیلوگرم  تعیین شده و مراکز خرید در مناطق آبدان ،  بردخون ،  کنگان  و کاکی که  بیشترین  تولید گوجه فرنگی را دارند ،  مستقر می‌شود.

به موازات هماهنگی‌های صورت گرفته از طریق وزارت جهاد کشاورزی ،  استاندار بوشهر  در مکاتبه‌ای با وزارت امور خارجه ،  خواستار  بازگشایی مرز شلمچه و تسهیل صادرات این محصول به عراق شده است.

تولید همزمان محصول در چند استان کشور علت اصلی نبود تعادل در بازار عرضه و تقاضای این محصول است به همین علت جهاد کشاورزی استان مکلف شده است برنامه کشت این محصول را به گونه‌ای تنظیم کند که تا پایان بهمن ، کل محصول گوجه‌فرنگی استان برداشت شود.

فصل تولید گوجه فرنگی در استان بوشهر اواخر آذر تا اوایل اردیبهشت است.

امسال پیش بینی شده بیش از600 هزارتن گوجه فرنگی خارج از فصل در استان تولید شود که تاکنون 510 هزارتن گوجه فرنگی برداشت شده است.

دولت خرداد امسال هم به حمایت از کشاورزان بوشهری که در آخر فصل برداشت ، گوجه فرنگی ها روی دستشان مانده بود ،  محصول آنها را به قیمت هر کیلوگرم 300 تومان خرید.

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

(چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳) ۰۹:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها