سه شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۲۹
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۵۷۵۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

خطر اعتیاد به پرخوری با مصرف زیاد غذاهای فرآوری‌شده

متخصصان تغذیه هشدار دادند مصرف میزان بالایی از موادغذایی فرآوری شده با اعتیاد به پرخوری ارتباط دارد.

پزشکان در مطالعات جدید دلیل دیگری برای توصیه به انتخاب رژیم غذایی سالم پیدا کرده و دریافته‌اند که خوردن حجم زیادی از مواد خوراکی فرآوری شده همچون ساندویچ و پیتزای آماده خطر اعتیاد به خوردن را تشدید می‌کند.

نتایج بررسی‌های پیشین روی حیوانات آزمایشگاهی حاکی از آن است که مصرف غذاهای فرآوری شده موجب بروز رفتارهای افراطی در خوردن می‌شود یا به عبارتی ولع خوردن را بیشتر می‌کند.

«اریکا شولت» یکی از متخصصان این مطالعه گفت: در صورتی که ویژگی‌های برخی از مواد خوراکی موجب افراط در خوردن شود می‌تواند روی دستورالعمل‌های تغذیه‌ای و سیاست‌گذاری‌های عمومی همچون تجاری کردن این خوراکی‌ها برای کودکان تاثیر بگذارد.

پزشکان دریافتند: افرادی که نشانه‌های اعتیاد به خوردن در آنها وجود دارد یا شاخص توده بدنیِ آنان بالاتر است با کنترل مصرف خوراکی‌های فرآوری شده مشکل بیشتری دارند.

«شولت» همچنین افزود: این اولین گام در جهت شناخت مواد خوراکی خاص و عناصر و ترکیبات موجود در آنها است که باعث می‌شود واکنش‌های افراطی در فرد ایجاد شود. این یافته‌ها کمک می‌کند تا رویکردهای مورد نظر برای درمان و کنترل چاقی تغییر کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از ساینس ورلد ریپورت، پزشکان و متخصصان سلامت امید دارند با انجام مطالعات بیشتر در آینده به پاسخ این سوال دست یابند که آیا افراط در خوردن می‌تواند تغییر در مدار مغز و روی آوردن به رفتارهایی همچون مصرف موادمخدر را به همراه داشته باشد؟
(سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳) ۱۳:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها