سه شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۴
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۵۵۷۴۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

همایش کاربردی تجارت با ترکیه 12 بهمن ماه برگزار می‌شود

مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی از برگزاری همایش کاربردی تجارت با ترکیه در 12 بهمن ماه در محل سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت، عباس خالقی‌تبار با اشاره به برگزاری سلسله همایش‌های کاربردی تجارت با کشورهای هدف خاطر نشان کرد: مرکز آموزش بازرگانی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف زمینه‌سازی در راستای تسهیل و گسترش همکاری‌های تجاری اقدام به برگزاری سلسله همایش‌های کاربردی تجارت با کشورهای هدف کرده که در نشست آتی موضوع ترکیه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی کشورهای دوست و همسایه با ایجاد مکانیزم‌های ترجیحی درصدد تسهیل فرآیندهای تجاری و افزایش سطح مبادلات تجاری هستند، اضافه کرد: همایش کاربردی تجارت با ترکیه با توجه به اراده ملی و فضای مفاهمه موجود بین روسای جمهور و متولیان اقتصادی ایران و ترکیه، تشکیل شورای عالی‌ دو کشور و نیز هدف‌گذاری افزایش مبادلات تجاری تا سطح 30 میلیارد دلار برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در این همایش که علاوه بر مسئولان تجاری و بازرگانی ایران و ترکیه، تاجران،‌ فعالان اقتصادی و اصحاب‌رسانه حضور دارند، ضمن تشریح فرصت‌ها و ملاحظات خاص تجاری دو کشور، برخی تجربه‌های موفق مرتبط و نحوه استفاده حداکثری از پتانسیل‌های تجاری فی‌مابین تشریح می‌شود.

خالقی تبار بیان داشت: درچند ماه گذشته این رویدادها با حضور معاونان وزرا، سفیران، روسای اتاق‌های بازرگانی و رایزنان بازرگانی کشورهای عراق، امارات، قطر، روسیه و چین برگزار شده است.

وی در مورد محورهای اصلی این همایش گفت: بررسی نقش و جایگاه ترکیه در تجارت جهانی و منطقه،‌ تشریح فرصت‌های مضاعف تجاری ایجاد شده به واسطه موافقت‌نامه تجاری دوجانبه ایران و ترکیه، شناسایی عمده رقبای تجاری ایران در ترکیه،‌ بررسی نیازها و انتظارات مشتریان در ترکیه و‌ مزیت‌های ایران برای صادرات به ترکیه محورهای اصلی همایش کاربردی ایران با ترکیه است.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، در همایش تجارت با ترکیه راهکارهای عملیاتی جهت رفع مسائل و مشکلات تجارت با این کشور در قالب پنل پرسش و پاسخ  مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

متقاضیان می توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر عدد 114 را به شماره 0218695 پیامک کنند.
(سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳) ۱۰:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها