سه شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۶
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۵۷۳۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد
ریس اتاق بازگانی تهران :

یکی از وظایف اصلی اتاق بعدی این باشد که مطالبه کننده دولت حاکمیتی باشد

رییس اتاق بازگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران تاکید کرد: چنانچه دولت بخواهد به اهداف خود در حوزه اقتصادی برسد باید از نقش اجرایی خارج و جایگاه حاکمیتی خود را بازیابد .

یحی آل اسحاق صبح سه شنبه در پنجاه و یکمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: چنانچه دولت اجرایی درجایگاه حاکمیتی فعالیت نماید ، لازم نیست شاهد یک دولت بزرگ با چند میلیون نفر کارمند و هزینه های گزاف بود.

وی شکل گیری مجدد سازمان مدیریت و برنامه ریزی را یاد آور شدو گفت : پیشنهاد می شود ، اولین وظایف این سازمان بررسی شرح وظایف دولت حاکمیتی باشد که بر این اساس ساختار دولت و تعداد وزارتخانه های مشخص خواهد شد.

رییس اتاق تهران با بیان اینکه برای تبدیل دولت اجرایی به حاکمیتی باید از یک دوره گذار عبور کرد ، اظهار داشت: معتقدم یکی از وظایف اصلی اتاق بعدی این باشد که مطالبه کننده دولت حاکمیتی باشد ، زیرا این خواسته همگانی است .

وی ریشه مشکل اقتصادی کشور را دولتی بودن آن دانست و افزود : بودجه نیز وابستگی زیادی به درآمدی های نفتی دارد .

رییس اتاق بازگارنی تهران اضافه کرد: برای برطرف سازی مشکل دولتی بودن اقتصاد،اجرای اصل 44 قانون اساسی مطرح است و سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بعنوان نسخه عملیاتی آن مطرح شده است.

آل اسحاق با بیان اینکه بودجه شامل دو بخش درآمد و هزینه است اظهار داشت: به منظور کاهش وابستگی بودجه به نفت و جایگزینی درآمدهای نفتی، باید سایر درآمدها را جایگزین ساخت یا شاخه هزینه ها را کاهش داد.

وی گفت: حدود 70 درصد هزینه های بودجه در رابطه با دستمزد و هزینه های جاری است و برای جایگزینی درآمدهای نفتی باید مالیات ها را افزایش داد یا نسبت به فروش دارایی ها اقدام کرد .

 

 

 

 

 

ایرنا

(سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳) ۰۹:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها