سه شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۳
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۵۵۷۳۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

افزایش 30 درصدی تولید زعفران در خراسان رضوی

تولید زعفران در خراسان رضوی تا پایان بهمن امسال 30 در صد نسبت به پارسال افزایش داشته است.

 رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی با بیان اینکه امیدواریم در اسفندماه این روند صعودی ادامه داشته باشد گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر 104 تن و 921 کیلوگرم زعفران به ارزش 149 میلیون و 486 هزار دلار به خارج از کشور صادر شده است در حالیکه که در مدت مشابه پارسال میزان صادرات زعفران در  خراسان رضوی 80 تن و 472 کیلوگرم معادل 116 میلیون و  880 هزار دلار بود.

غلامرضا میری افزود : تربت حیدریه، زاوه، کاشمر، رشتخوار و مه ولات در جنوب خراسان رضوی به عنوان بزرگ ترین تولیدکنندگان زعفران خراسان و جهان به شمار میروند.
 
وی با بیان اینکه  تاکنون رکودی درباره تولید زعفران رخ نداده است گفت: تولید انحصاری زعفران در دنیا مربوط به ایران است و ما اولین تامین کننده زعفران بازار جهانی هستیم.
 
وی افزود : هم اکنون ایران با تولید 92 درصد از نیاز زعفران دنیا انحصارگر این محصول است .

وی با اشاره به اینکه تولید انحصاری زعفران نباید ما را مغرور کندگفت : در حال حاضر ایران سالانه 300 تن زعفران تولید می‌کند و این در حالی است که سهم سایر کشورهای جهان روی هم رفته یک و نیم  درصد از کل تولید جهانی است.

غلامرضا میری با بیان اینکه هم‌اکنون قیمت زعفران از ثبات نسبی برخوردار است، گفت: در بازار زعفران قیمت‌ها روند صعودی نداشته، به طوری که هم‌اکنون هر کیلوگرم زعفران دسته 4 میلیون و 50 هزار تومان، قیمت زعفران پوشال بین 4 میلیون و 450 هزار تومان تا چهارمیلیون و 700 هزار تومان، زعفران سرگل چهار میلیون و 700 هزار تومان تا چهارمیلیون و 750 هزار تومان و در نهایت قیمت زعفران نگین بین پنج میلیون و 100 هزار تومان تا پنج میلیون و 300 هزار تومان معامله می‌شود.

خراسان رضوی رتبه اول تولید زعفران در کشور را داراست.

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

(سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳) ۰۹:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها