دوشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۲:۱۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۵۷۱۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

زیتون طارم نیز سرنوشتی همچون زعفران خراسان را دارد

یک باغ‌دار نمونه طارمی با اشاره به اینکه نبود بسته‌بندی مناسب باعث فله‌فروشی زیتون شده، گفت: ارائه بسته‌بندی مناسب باعث جذب مشتری می‌شود.

علی اسکندری، با اشاره به اینکه زیتون طارم عموما فله‌روشی شده و بسته‌بندی خاصی ندارد، اظهارکرد: باید با ارائه راهکار مناسب از سوی مسئولان بسته‌بندی‌های متنوع ارائه شود تا همه سلایق بتوانند محصول خود را با بسته‌بندی و وزن مناسب خریداری کنند.

وی تصریح‌کرد: کمبود کارخانه‌های فرآوری مشکلی است که از ابتدا با آن مواجه هستیم، اما نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم فله‌فروشی محصول برداشت شده است که این امر باعث شده عده‌ای تمایل به خرید محصولی که در بشکه‌های بزرگ در بازار است نداشته باشند.

وی افزود: وقتی محصول در بسته‌های متنوع و وزن‌های مختلف در بازار عرضه می‌شود قطعاً پروانه بهداشت خواهد داشت و این موضوع باعث می‌شود خریدار با خیال راحت محصول مورد نظر خود را خریداری کند در حالی‌ که در حال حاضر این امکان در شهرستان طارم به‌ طور کامل وجود ندارد و مشخصه اصلی محصولات ما بشکه‌های آبی رنگ شده است.

وی با اشاره به اینکه زیتون طارم نیز سرنوشتی همچون زعفران خراسان را دارد، افزود: با اندکی سرمایه‌گذاری می‌توان محصول را با شکلی مناسب در فروشگاه‌ها عرضه کرد، ولی از این ظرفیت استفاده لازم نمی‌شود و کشاورزان هرکدام با سلیقه شخصی و با روش‌های مختلف محصول خود را به بازار عرضه می‌کنند.

اسکندری ابراز امیدواری کرد روزی برسد که زیتون طارم و محصولات مشتقات آن در شرایط مناسب وارد بازار شده و سفره‌های ایرانی را رنگین کند

 

 

 

ایسنا

(دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳) ۱۲:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها