دوشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۲:۱۲
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۵۵۷۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

محصولات بدون قند چه فواید فیزیولوژیکی دارد؟

مدیر کنترل کیفی گروه صنایع غذایی کامور گفت: تقویت سیستم ایمنی، افزایش قدرت جسمانی بدن، کاهش استرس، افزایش نشاط و شادابی، کنترل قند و فشارخون از جمله نتایج و تغییرات مثبتی است که به دنبال استفاده از محصولات بدون قند در افراد ایجاد می‌شود.

 نرگس نادیان در مرکز هلث توریسم اصفهان در تبیین ویژگی‌ها و مشخصه‌های واحدهای تحقیق و توسعه، آر اند دی و مراکز کنترل کیفی شرکت کامور اظهارکرد: محققان شرکت کامور در سال‌های گذشته همه تلاش خود را برای تولید محصولات بدون قند و کم کالری به کار گرفته‌اند و در این راستا نیز تاکنون موفق به تولید محصولات فراسودمند بسیاری شده‌اند.

وی کمبود ریزمغذی‌ها در جامعه هدف ایرانی را مورد توجه قرار داد و افزود: کامور در تلاش است تا محصولات خود را در جهت جبران ریزمغذی‌های مفید بدن تولید و بازفرآوری کند و به همین دلیل نیز به شکلی سودمند از انواع قندهای الکلی مانند استویا و ایزومالت برای تولید شیرینی استفاده کرده است.

مدیر کنترل کیفی گروه صنایع غذایی کامور در بیان فواید فیزیولوژیک قندهای الکلی برای بدن گفت: وجود پیوندهای محکم موجود میان واحدهای سازنده ایزومالت و عدم توان آنزیم‌های بدن برای شکستن این پیوندها از ورود ناگهانی حجم زیادی از انسولین به بدن افراد جلوگیری کرده و میزان اندک کالری موجود در ایزومالت و مقدار پایین گلایسمیک در آن‌ها مانع چاقی در افراد مصرف کننده می‌شود.

نادیان ادامه داد: شکر و قند با کاهش میزان PH دهان و کانی زدایی از دندان‌ها به پوسیدگی دندان‌ها شدت می‌بخشند این در حالی است که باکتری‌های موجود در دهان نمی‌توانند از ساختار قند پیچیده ایزومالت برای تکثیر خود استفاده کنند همچنین محصولات حاوی قندهای الکلی به عنوان ملین به روند فعالیت دستگاه گوارش کمک می‌کنند.

وی تصریح کرد: تقویت سیستم ایمنی، افزایش قدرت جسمانی بدن، کاهش استرس، افزایش نشاط و شادابی، کنترل قند و فشار خون از جمله نتایج و تغییرات مثبتی است که به دنبال استفاده از محصولات بدون قند در افراد ایجاد می‌شود.

مدیر کنترل کیفی گروه صنایع غذایی کامور درباره جدیدترین محصولاتی که قرار است در ماه‌های آینده در خط تولید شرکت کامور تولید شود، گفت: بیسکویت بدون قند با سبوس فراوری شده و بیسکویت بدون قند حاوی آرد یولاف (جو دو سر) از جمله محصولاتی است که در ماه‌های آینده به جمع محصولات کامور اضافه می شود.

نادیان در بیان خصوصیات سبوس فرآوری شده و تفاوت آن با سبوس معمولی ادامه داد: سبوس معمولی به دلیل داشتن اسید فولیک تمامی ریز مغذی‌ها، آهن و روی موجود در غذا را از بین می‌برد این در حالی است که سبوس فراوری شده هیچ یک از این عوارض را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه عصاره گیاه استویا دارای تأییدیه‌های همه مراجع سلامت معتبر دنیا است، تصریح کرد: بر اساس آخرین تحقیقات این عصاره هیچ گونه ویژگی سمی یا سرطان زا ندارد.

 

 

 

 

ایسنا

(دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳) ۱۲:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها